- Detta evenemang har redan ägt rum.
Event Årets Marknadsföringsbok
måndag, 19 november, 2018kl13:00 - 16:00
19 november
Årets Marknadsföringsbok 2018 utses
Talare: Vinnare av Årets Marknadsföringsbok 2018: ?
Talare: Föregående års vinnare: Erik Modig Bok: Bang for the Buck
Program
– Inledning av Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O’Brien Apelgren
– Juryns ordförande Sara Rosengren, professor Handelshögskolan i Stockholm berättar om juryns kriterier
– Föreläsning av Erik Modig författare till Bang for the Buck vinnare av priset Årets Marknadsföringsbok 2017
– Vinnare av Årets Marknadsföringsbok 2018 koras
– Mingel med kaffe och kaka
– Föreläsning av författaren till vinnarboken 2018 samt vinnaren till hedersomnämnande bok
Varmt välkommen, fritt för medlemmar!
19 november kl 13-16
Lokal: STUREGATAN 15
Adress: Sturegatan 15 Stockholm
Anmälan är bindande
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.
Jury
Ordförande:
Sara Rosengren, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM
Johan Hagberg, universitetslektor och docent i i marknadsföring vid Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet
Carin Wikström, marknadschef Cramo AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet
Nominerade böcker:
Employer Branding Utmaningar,Tendenser, Henrik Uggla, Sanoma Utbildning
Marknadsföring inifrån, Olle F Ringenson, Dagensanalys.se
Bygg Det goda varumärket, Pia Anderson, Roos & Tegnér
Ledarskapets Faktor Z, Tommy Falonius, Roos & Tegnér
Magisk Kommunikation, Patrik Lindkvist, Roos & Tegnér
Ledarskap för förändring, Pontus Bodelsson, Roos & Tegnér
Kundresan, Margareta Boström, Stefan Friberg, Liber
Marknadsföring i butik, Jens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom, Liber
Experiments in Marketing; Magnus Söderlund, Studentlitteratur
Employer Brandig, Anders Parment, Dyhre,Rony Lutz, Studentlitteratur
Drömarbetsgivaren; Svante Randlert, Ekerlids förlag
Influencer, Linda Hörnfeldt, Brombergs