- Detta evenemang har redan ägt rum.
Almedalen: Snuvas den äldre generationen på de digitala jobben?
tisdag, 3 juli, 2018kl14:15 - 15:00
Paneldebatt
På Dagens Medias scen, Hamnplan, Almedalen
När samhället förändras i snabbt takt ställer det allt större krav på hur företagen uppträder och verkar. Vilken är marknadsförarens roll i detta, idag och i morgon?
Konkurrensen blir tuffare för de flesta företag, digitalisering, internationalisering, e-handel och kompetensbrist påverkar deras utvecklingsmöjligheter. Marknads- och kommunikationsavdelningarna spelar en allt viktigare roll för att stärka konkurrenskraften, både bland kunder och medarbetare. Hur ska marknadsavdelningarna klara morgondagens utmaningar och sin egen kompetensförsörjning? Vilka kompetenser kommer att behövas? Hur ska marknadsförare och kommunikatörer arbeta för att företagen ska verka och uppträda samlat och integrerat? Behövs fler marknadsförare i ledningsgrupper och styrelser?
Snuvas den äldre generationen på de digitala jobben?
Var går gränssnittet marknad/kommunikation/HR/IT/sälj? Vilken kompetens behövs och efterfrågas på marknads- och kommunikationsavdelningarna respektive på kommunikationsbyråerna?
Moderator: Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund
I panelen:
Carola Määttä, kommunikationsdirektör Polismyndigheten
Christina Hammer, grundare Hammer & Hanborg
Joachim Berntzon, vd Berntzon & Bylund
Linda Palmgren, fd United Influencers
Oscar Rydman, senior relationship manager LinkedIn Norden
Ulrika Lyth, marknads- och kommunikationschef Unionen
Dag: 3 juli
Tid: 14.15 – 15.00
Plats: 204, Hamnplan, Visby, Dagens Medias scen, Almedalen