Brand Manager till Carlsberg, ansökan via Randstad
Som Brand & Commercial Manager Soft Drink ansvarar du för Carlsberg Sveriges lokala läskportfölj, i ett team som jobbar med varumärken såsom 7up, Festis & Apotekarnes. Du har helhetsansvar för att driva, utveckla och implementera varumärkesstrategier, och ansvarar för affärsresultat för hela läskportföljen med allt från aktiveringar och events till samarbeten, innovationsutveckling och kommunikationsstrategier. I rollen ingår ett tvärfunktionellt samarbete med Carlsbergs säljkanal inom dagligvaruhandeln för att analysera, initiera och genomföra relevanta initiativ och aktiveringar. Vidare har du budgetansvar och arbetar med löpande uppföljning av resultat och P & L för respektive varumärke.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och fram till den sista augusti 2023, med chans till förlängning. Uppdraget innebär att du får en anställning hos oss på Randstad. Tjänsten utgår från Carlsbergs huvudkontor i Solna och du rapporterar till Marketing Manager Water and Soft Drinks. Det finns en flexibilitet där du kommer att kunna jobba remote delvis, men då det är viktigt att kunna vara på plats på kontoret delar av veckan så ser vi att du är bosatt i Stockholm med omnejd.
Du ansöker via randstad.se, och skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-01-20. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Brand Manager hamnar du mitt i navet av ett intressant och marknadsorienterat bolag. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och stort engagemang där du dagligen får arbeta med några av Sveriges främsta varumärken.
Kvalifikationer
- Flera års erfarenhet av att arbeta med varumärkesuppbyggande marknadskommunikation från FMCG-branschen samt universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.
- Mångsidiga kunskaper och erfarenhet av att arbeta med varumärken såväl operativt som strategiskt.
- Erfarenhet av av att arbeta med KPIer och höga målsättningar.
- Vana och god förmåga av att arbeta med byråer, samarbtspartners och stakeholders på alla nivåer både internt och externt.
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Vi ser att du är en erfaren marknadsförare med vana av att jobba med varumärkesbyggande kommunikation. Vi tror att du motiveras av att driva processer självständigt i kontakt med flera stakeholders. Som person är du kreativ och driven med ett innovativt och ihärdigt arbetssätt. Du är en god lagspelare och ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande. Rätt person står självklart bakom Carlsbergs tre värdeord ”Alignment, Accountability och Action”.
Ansvarsområden
- Som Brand & Commercial Manager Soft Drink har du helhetsansvaret för Carlsberg Sveriges lokala läskportfölj.
- Driva, utveckla och implementera varumärkesstrategier.
- Budgetansvar och arbetar med löpande uppföljning av resultat och P & L för respektive varumärke.
- Driva goda samarbeten, innovationsutveckling och utveckling av kommunikationsstrategier samt ansvar för genomförande.
- Ingå i tvärfunktionella samarbeten med Carlsbergs säljkanal inom dagligvaruhandeln för att analysera, initiera och genomföra relevanta initiativ och aktiveringar.
Utbildning
- Högskola/Universitet
Jobba hos Carlsberg Sverige AB
For us success has always been in the diverse mix of our people, our beers and our brands. At Carlsberg, we want to recruit and develop people with a global mindset, cultural understanding, and international experience to ensure that our organization stays agile, inclusive and prepared for future growth. Only by acknowledging and harvesting from different perspectives and experiences, will we gain competitive advantage and leverage the effect of diversity for business growth. Carlsberg aims to create equal access to opportunity regardless of social identity, and we encourage everyone to apply regardless of gender, nationality, race, religion or any other characteristics protected by law.