Hittills har jag inte träffat en enda kommunikatör eller marknadsförare som sagt att dom inte tror på att det rörliga mediet kommer växa sig ännu starkare, säger Niclas Grunewald, med trettio år inom tv- och filmproduktion. Så: rörlig media är grejen – det är inte många som ifrågasätter. Men – räcker det med en kurs i mobilfilmning? Räcker det med att anställa en flyhänt filmare? Klippa ihop en snygg minut och dela på FB? Naaee, det tror inte Niclas, som förvisso är lite partisk med tanke på rollen som vd för Creo.
Men det är dags att ta mediet på det allvar det förtjänar – om det ska bli något; börja i rätt ände och tänka analys, målgrupp, distribution, mätning. Men också: faktiskt våga utnyttja mediets styrka. Våga sticka ut.
Under en halvtimme ger Niclas, som befinner sig mitt i stormens öga, sin spaning på mediet med förhoppningen om att kunna inspirera och väcka insikter som hjälper dig att träffa rätt med dina investeringar i din rörliga kommunikation.
Niclas Grunewald är vd och exekutiv producent på Creo Media Group. Han var tidigare vd för World Television Sweden, och dessförinnan många år på SVT och TV4.
Varmt välkommen!
Sveriges Marknadsförbund arrangerar seminarier i Digidalen i samarbete med Nowagroup
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sveriges Marknadsförbund arrangerar seminarier i Digidalen i samarbete med Nowagroup.
Sveriges Marknadsförbunds seminarier i Almedalen 2019
Seminarieplats: Kronstallgränd 4, Visby
30 juni kl 19.30 – Kommunikatörsmingel, Kronstallgränd 4, Visby. Anmälan via länk
1 juli kl 12.00 – 12.30 – Rodrigo Graviz – Graviz Telescope – Hur möter du de nya kraven på dagens marknadsförare?
2 juli 12.00 – 12.30 – Mattias Beijmo – Facebook en övervakningsstat
3 juli 12.00 – 12.30 – Niclas Grunewald – Alla kan göra film! Eller?
Hoppas att vi ses i Digidalen, varmt välkommen!
Om du vill träffa oss i Almedalen hör gärna av dig Sveriges Marknadsförbunds vd
Francesca O’Brien Apelgren, francesca@svemarknad.se