15 september 2016  ·  Artikelarkiv

Utblick: Så blir kreativiteten allra mest effektiv

För sjätte året, fanns tävlingskategorin, the Creative Effectiveness, med i årets internationella reklamfestival, Cannes Lions. WARC har samlas några lärdomar från vinnarna. Creative Effectiveness belönar spetskreativitet som också kan visa på tydliga, mätbara och långsiktiga effekter.Det brittiska konsultföretaget WARC, har tittat närmare på vilka lärdomar som årets Creative Effectiveness kan ge och satt samman en rapport om detta.Årets jury var mycket strikt i sin definition av effektivitet. Det räckte inte att en kampanj påverkat försäljningen, den skulle haft en tydlig

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält