15 juni 2018  ·  Artikelarkiv

Starka varumärken är allt mer värdefulla

Unicitet, innovation och kommunikation är nyckelord för världens mest värdefulla varumärken.  För ett par veckor sedan offentliggjordes den trettonde upplagan av BrandZ Top 100, som listar världens 100 mest värdefulla varumärken. Utvecklingen från 2006 tills nu är tydlig. Starka varumärken har en klart bättre värdetillväxt än aktieindex. Allra bäst går starka och innovativa varumärken. Inte minst tydligt – och viktigt – i lågkonjunktur. Mätningen görs av WPP-koncernen och analysföretaget Kantar Millward Brown. BrandZ Top 100 är unik på så sätt

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält