17 juni 2017  ·  Artikelarkiv

Skapa bilder som blir bestående

Ännu en stor, internationell studie visar hur känslor bygger varumärken och säljer produkter. Det finns en hel del forskning som tydligt illustrerar betydelsen av emotionella budskap i marknadsföringen. Psykologen och ekonomipristagaren från 2002, Daniel Kahneman, visade att 95 – 99 procent av alla köpbeslut styrs av känslan och lade grunden till forskningsfältet beteendeekonomi. Britterna Peter Field och Les Binet har studerat 30 års bidrag i Advertising Effectiveness Award och funnit att det är känslor som bygger varumärken långsiktigt. Och känslor

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält