15 november 2016  ·  Artikelarkiv

Kreatör blev marknadschef, blev vd. Smart!

När marknads- och varumärkesorientering blir allt viktigare i företagen är det också naturligt att marknadschefer rekryteras till vd-posten. Thomas Kusoffsky är ett exempel på den utveckling, som Eva Lundström talar om i artikeln på förra sidan. Han kom till Smarteyes för fyra år sedan, som marknadschef och är idag bolagets vd och koncernchef, fortfarande med det övergripande marknadsansvaret. ”Det har varit en tydlig trend i 3-4 år att marknadsorienterade vd:ar efterfrågas allt mer. Digitaliseringen har främst påverkat det här och

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält