15 juni 2018  ·  Artikelarkiv

Klarna: en soft spelare i en fyrkantig bransch

Klarna gör det mesta tvärtom jämfört med andra finansiella aktörer. Det har gett snabba resultat. Konkurrensen har visserligen ökat i bank- och finanssektorn efter branschens avreglering i mitten av 90-talet. Men de flesta aktörer är fortfarande förvillande lika varandra. Detsamma gäller deras kommunikation. Ett undantag är Klarna, som går sin helt egna väg. Speciellt tydligt har det blivit under de senaste två åren. FÖRETAGET GRUNDADES 2005 som en faktureringstjänst på B2B-marknaden. Men hösten 2015 ansökte Klarna om banktillstånd och offentliggjorde sin

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält