17 maj 2017  ·  Artikelarkiv

Lär av Bregott!

Bregott kan vara ett föredöme för alla, när det gäller att visa värdet av långsiktig kommunikationsstrategi och högt reklamkapital. Ica-Stig må ha tagit plats i Guiness Rekordbok, som världens längsta reklamsåpa. Men den rättmätige innehavaren av den noteringen är egentligen Bregottfabriken. Varumärket lanserades 1969, som ett svar på Mar-garinbolagets framgångar med Flora, det första smörgåsfettet som var bredbart direkt från kylen. Mejeriernas motdrag blev ett bredbart smörgåsfett med smörsmak. Bregott knaprade snart in på Floras försprång. Tills Lätt & Lagom

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält