Spaningar 2025 i ICC:s nya marknadsföringskod – dag 2
fredag , 7 februari, 2025 | 09:00 – 10:15
DAG 1 – 6 februari 2025 kl 09.00 – 10.15 Boka här
DAG 2 – 7 februari 2025 kl 09.00 – 10.15 Boka nedan
Den nya marknadsföringskoden, som träder i kraft 2025, innehåller uppdateringar inom områden som AI-användning/ AI-genererad reklam, influencer marketing och algoritmer samt innehåller ett nytt kapitel om reklam riktad till barn och unga, miljökommunikation och mångfald. Viktigt för oss alla som arbetar med marknadsföring och kommunikation att säkerställa nya kunskap i och med nya lagkraven.
Fräscha upp dina kunskaper!
Webbinarium med Sveriges Marknadsförbunds experter.
Passa på att få kunskap om flera viktiga områden från
Sveriges Marknadsförbunds rådgivare.
Snabb och effektiv uppdatering på många olika områden på samma dag.
Läs mer om våra rådgivare nedan. Experterna har 15 minuters talartid.
7 februari 2025 Kl 09.00 – 10.15
Spaningar i ICCs nya marknadsföringskod inom områdena:
Varumärkesposition och utveckling, Byråval, Hållbarhet
Employer Branding, Konsumentbeteende
Konferencier
Francesca O’Brien vd Sveriges Marknadsförbund
Varumärkesposition och utveckling
Kl 09.00 Peter Wissing
Peter Wissing är senior konsult med en tydlig inriktning på varumärke och utveckling av varumärken på olika marknader. Han samarbetar med flera av Sveriges allra starkaste varumärken. Peters insikter ger en samsyn runt varumärkets aktuella position i målgrupperna, vilket gör det enklare att sätta varumärkesmål. Målen blir konkreta och enkla att kommunicera i hela företagets organisation. Peters analyser stannar sällan där utan går vidare med varumärkets operativa egenskaper, t ex prisnivå, kvalitet och service. Egenskaper som i sin tur påverkar målgruppens syn på varumärket och den upplevelse varumärket ger. Dessa operativa egenskaper är något som du som varumärkesägare kan arbeta vidare med och utveckla, så att den övergripande varumärkespositionen utvecklas positivt.
Byråval
Kl 09.15 Ann Baron
Ann Baron är rådgivare med fokus Byråval.
Med bred erfarenhet från kommunikation på reklambyrå, i ideell organisation, i det privata och offentliga näringslivet och under många år som egen företagare inom försäljning, digitalt utvecklingsarbete, affärsutveckling, varumärkesinsikter, strategiskt och operativt arbete på många olika plattformar förstår jag vikten av ett bra partnersamarbete. Allt från att vara lärare på Berghs School of Communications till marknadsansvarig inom flertalet life science företag. Allt sammantaget har det gett mig kontinuerlig utveckling och en, blandad och bred erfarenhet. Uppdragen har ofta inkluderat allt från intern & extern kommunikation, både B2B och B2C, varumärkeshantering, mediastrategi, varumärkesvård, övergripande projektledning/koordination av både digitala och mer analoga uppdrag inkl. uppdrag ett antal som handlat om att utveckla affären att bli tidsenlig, modern och kundanpassad. Under mina uppdrag har arbete med utvärdering, genomlysning och upphandling av byrå och kommunikationstjänster ofta ingått.
Hållbarhet
Kl 09.30 Kaj Török
Kaj Török är Chief Reputation & Chief Sustainability Officer Max Burgers. Kaj har flera gånger utsetts till en av Sveriges 100 mest inflytelserika personer i gröna frågor och han har arbetat med kommunikation och hållbarhet sedan 1996 vilket gjort honom till en pionjär inom området.
Kaj har en bakgrund från bland annat Det Naturliga Steget. Han var också med och grundade hållbarhetskommunikationsbyrån Futerra Stockholm.
Employer Branding
Kl 09.45 Christine Bard
Christine Bard, är senior konsult inom Employer Branding, insiktsarbeten och varumärkesutveckling. Hon har lång erfarenhet av att utveckla och stärka samarbetet mellan Marknad, Kommunikation och HR inom stora organisationer. Syftet med att överbrygga gapet är skapa samarbetsdrivna strategier för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla såväl medarbetare som kunder.
Konsumentbeteende
Kl 10.00 Henrik Sjödin
Henrik Sjödin är ekonomie doktor från Handelshögskolan, med inriktning på konsumentbeteende och marknadsföring. Sedan 2013 är han verksam som strateg och partner på Åkestam Holst NoA. Från uppdrag med företag inom vitt skilda branscher har han bred erfarenhet av insiktsarbete, och med sin forskarbakgrund är han passionerat intresserad av beteendevetenskap och användbara metoder för att förstå konsumenter.Henrik drivs av att sätta fingret på beteenden som driver verksamheter framåt och att göra komplexa samband mer begripliga, med hjälp av fakta, kunskap och pedagogik.
Har du en fråga till Sveriges Marknadsförbunds rådgivare redan nu? Hör gärna av dig! info@svemarknad.se
Fritt för medlemmar!
Länk till att boka även 6 februari (dag 1)
Anmälan
1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.
Dag: 7 februari
Tid: kl 09.00 – 10.15
Plats: Online via Teams
Anmälan:
fredag , 7 februari, 2025 | 09:00 – 10:15
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 495 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.