Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Spaningar 2025 i ICC:s nya marknadsföringskod – dag 1

6 feb | 2025 | 09:00 10:15

Teamslänken är skickad i mejl kl 07.45. (Se ev skräpkorgen om du inte hittar länken eller mejla/ sms annika@svemarknad.se 073 – 052 00 91 så skickas länken igen)

DAG 1 – 6 februari 2025 kl 09.00 – 10.15 Boka nedan
DAG 2 – 7 februari 2025 kl 09.00 – 10.15 Boka här


Den nya marknadsföringskoden, som träder i kraft 2025, innehåller uppdateringar inom områden som AI-användning/ AI-genererad reklam, influencer marketing och algoritmer samt innehåller ett nytt kapitel om reklam riktad till barn och unga, miljökommunikation och mångfald. Viktigt för oss alla som arbetar med marknadsföring och kommunikation att säkerställa nya kunskap i och med nya lagkraven.

Fräscha upp dina kunskaper!

Webbinarium med Sveriges Marknadsförbunds experter.

Passa på att få kunskap om flera viktiga områden från
Sveriges Marknadsförbunds rådgivare.
Snabb och effektiv uppdatering på många olika områden på samma dag.


Läs mer om våra rådgivare nedan. Experterna har 15 minuters talartid.

6 februari 2025 Kl 09.00 – 10.15

Spaningar i ICCs nya marknadsföringskod inom områdena:
AI Artificiell Intelligens, Juridik – marknadsrättsfrågor,
Medieval, Rörlig kommunikation, B2B frågor


Konferencier

Francesca O’Brien vd Sveriges Marknadsförbund


AI Artificiell Intelligens

Kl 09.00 Sara Öhman

Sara Öhman har sedan 2010 arbetat med flertalet marknadsorganisationer och dess utveckling av digitala kanaler, till exempel Etihad Airways, Getinge, International Comittee of Red Cross och Asics. Idag verkar hon som fristående konsult med att stötta marknadsansvariga och deras chefer i att utveckla arbetet med moderna marknadsföringsmetoder och ställa om till ett mer datadrivet arbetssätt, där arbetet med AI är en självklar del i att utveckla verktygslådan.

Juridik – marknadsrättsfrågor

Kl 09.15 Christer Löfgren

Christer Löfgren är jurist på IP-byrån Bergenstråhle & Partners och arbetar med kunder när det gäller IP-strategi, registreringsskydd av varumärken, design/formgivning och patent samt marknadsföringsrätt och tvister. I 28 år har Christer Löfgren följt, granskat, förklarat och kommenterat rättsutvecklingen inom immaterial- och marknadsrätten i Sverige och EU, men också närliggande processrätt, och vad den innebär för rättighetshavare och ombud. Christer var även redaktör i ca 15 år från starten av Bonnier Ledarskaps handbok om varumärken. Han har sedan starten 1995 t.o.m. 2020 som föredragande och sekreterare i juryn för SIGNUMPRISET granskat varumärkesarbetet, marknadsmässigt och juridiskt, hos alla nominerade.

Medieval – strategi och transformation

Kl 09.30 Ebba Tärbe

Ebba Tärbe är rådgivare inom strategi, media, kommunikation och transformation. Hon arbetar på mediebyrån Scream. Ebba har lång erfarenhet av att arbeta med frågor gällande medieval, kommunikationsstrategi, datadriven marknadsföring och uppföljning av marknadsföringsinsatser för både svenska och internationella företag.
Ebba har bakgrund från medie- och reklambyråbranschen och har även arbetat på marknadssidan.

Rörlig kommunikation

Kl 09.45 Mats Karsvall

Mats Karsvall är rådgivare med fokus på hur filmmediet kan användas på ett värdeskapande sätt i kommunikations-arbetet. Mats är kreativ chef/exekutiv producent och har arbetat med rörliga medier i över 20 år och har lång erfarenhet av kommunikation och varumärkesbyggande – från strategi och koncept till produktion. Han har arbetat med kampanjer för varumärken som Storytel, Izettle, Kaluha och Ericsson men också producerat och regisserat drama som tävlat i internationella sammanhang. Mats har också undervisat samt är anlitad föreläsare.

B2B

Kl 10.00 Mikael Stange

Mikael Stange har + 20 års erfarenhet av marknad- och kommunikation inom B2B (de senaste sex åren som marknadschef för DHL) och är väl medveten om de utmaningar du inom en B2B-tung organisation kan ställas inför. Med Mikael kan du bolla marknadsföringsstrategier, sponsorskap, aktivering av koncept och kampanjer. Men också hur du kan jobba tightare och skapa förståelse för marknads roll gentemot sälj. Eller hur du “B2B” jobbar långsiktigt med varumärkesbyggande. Mikael har en bakgrund först inom journalistik, därefter som copywriter och har även undervisat i kreativt skrivande på Forsbergs skola. Mellan 2022-2024 satt Mikael som styrelsemedlem i Sveriges Marknadsförbund. Idag jobbar Mikael i det egna bolaget Commercial Insights, som specialiserar sig på insiktsdriven kommunikation, rapporter och underlag. 


Har du en fråga till Sveriges Marknadsförbunds rådgivare redan nu? Hör gärna av dig! info@svemarknad.se


Fritt för medlemmar!

Länk till att boka även 7 februari (dag 2)


Anmälan 6 februari

Om AI Artificiell Intelligens, Juridik – marknadsrättsfrågor,
Konsumentbeteende, Rörlig kommunikation, B2B

1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.

Dag: 6 februari
Tid: kl 09.00 – 10.15
Plats: Online via Teams
Anmälan:

Noshow debiteras

Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 495 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.