- Detta evenemang har redan ägt rum.
Grunderna i annonsering på TikTok
23 okt | 2024 kl 08:30 – 12:30
För marknadsförare och kommunikatörer som vill annonsera på TikTok
Beskrivning:
Grunderna i annonsering på TikTok
Denna kursen är till för dig som vill lära dig om grunderna i TikTok-annonsering och få verktygen för att kunna annonsera på en av de snabbast växande sociala mediaplattformarna idag. Med en blandning av strategisk översikt och detaljerade genomgångar av annonseringsverktyget, erbjuder kursen ett brett utbud av de färdigheter och kunskaper som krävs för att effektivt nå ut till specifika målgrupper. Få ditt innehåll att synas för rätt personer vid rätt tidpunkt och optimera dina chanser att engagera och konvertera.
Vi går igenom
- Introduktion till TikTok:
Förstå plattformens unika egenskaper och dess roll i dagens medielandskap. - Annonseringsverktyget och dess funktioner:
En genomgång av TikToks annonseringsverktyg de olika annonseringsformat och inställningar som erbjuds. - Mätning och Optimering:
Få insikt i hur du kan analysera och justera dina kampanjer för bästa möjliga resultat.
Om kursledaren:
Emma Rosén arbetar till vardags som digital kampanjspecialist på Salgado Kommunikation och hon är en uppskattad föreläsare på bland annat Medieinstitutet och Berghs School of Communication. Från att ha studerat marknadsföring under gymnasiet, på yrkeshögskola samt på universitet i både Sverige och USA, har hon fått bred kunskapsbas i både traditionell och digital marknadsföring
Kursdatum 23 oktober 2024
Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom
Dag: 23 oktober 2024
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.