Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Arbeta med sociala mediestrategier

onsdag, 24 april, 2024 kl 08:30 12:30

Kurs med Deeped Niclas Strandh –
Sociala medier-strategier

Beskrivning:

Kursen fokuserar på att ge underlag och modeller för att arbeta strategiskt med sociala medier i företag för att stärka både affär och varumärke. Kursen ger deltagarna grundläggande förståelse av vikten av ett strategiskt förhållningssätt till sociala medier, modeller för att arbeta med en strategi och förutsättningar att gå vidare med arbetet internt. 

Delar i kursen:

– Varför behöver man en strategi när man jobbar med sociala medier? Förståelse för strategi och sociala medier. 

– Sociala mediestrategins byggstenar. Genomgång av de delar som behöver analyseras och bearbetas för att skapa en bra strategi. 

– Strategiska modeller för mål/syfte, målgrupp, kanalval och innehåll som appliceras på övergripande strategisk process.

– Fördjupning runt strategisk planering av innehåll. 

Om kursledaren:

Deeped Niclas Strandh arbetar till vardags i sitt eget företag Deepedition AB och har sedan 2009 arbetat med att hjälpa företag och organisationer att bli mer effektiva i sociala medier. Han har tagit en stor mängd sociala medie-strategier för olika företag och organisationer. Deeped är också kursledare på Berghs School of Communications.

Kursdatum 24 april 2024

Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams

Dag: 24 april 2024
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Teams-länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.