- Detta evenemang har redan ägt rum.
Varumärket, kommunikation och hållbarhet
28 apr kl 09:00 – 12:00
Varumärket, kommunikation och hållbarhet
Vi befinner oss i hållbariseringens tid och omställningen till hållbart företagande går bara fortare och blir allt mer affärskritiskt. Samtidigt stångas många företag med hur de ska navigera i sin omställning och många har utmaningar när det kommer till att organisera sig kring frågan och hur man bäst förhåller sig till, och kommunicerar, sina hållbarhetssatsningar. Att kommunicera kring sin hållbarhet är svårt och känsligt, men görs det på rätt sätt har man allt att vinna.
Författarna till 2022 års marknadsföringsbok – Hållbariseringen – en guide för företag i omställning, kommer att på ett lättillgängligt sätt förklarar vikten av rätt och trovärdig kommunikation och ge metoder och konkreta tips för hur man kan tänka och göra i praktiken.
Utbildningen kommer bland annat ge insikter och svar på följande:
- Hur man som bolag kan dra fördelar av den nya verkligheten Hållbariseringen, när man ska bygga och kommunicera sitt varumärke både internt och externt
- Vikten av att involvera, kommunicera och vara transparent i sina hållbarhetsambitioner för att attrahera och behålla anställda och talang
- Hur man ökar trovärdighet mot alla sina olika intressenter
- Hur man navigerar i gränslandet mellan greenwashing och greenmuting
- hur man skapar värde av sin hållbarhetssatsningar
- hur man får med sig sina kunder på resan
- Samt konkreta principer för att skapa rätt kommunikation kring sin hållbarhet
Kursen riktar sig i första hand till dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring, PR och/eller hållbarhetsfrågor och som vill få ökad förståelse inom området samt konkreta tips och insikter till din yrkesvardag.
Grädde på moset
Boken Hållbariseringen – en guide för företag i omställning ingår (värde ca 360 kr)
Varmt välkomna!
Kursledare
MIKAEL BOTNEN DIAMANT har en bred erfarenhet av att arbeta med företag, organisationer och myndigheter med deras hållbarhetsomställning. Han deltog i förhandlingarna om Agenda 2030 som en av UD:s sakkunniga delegater och har en bakgrund inom Röda Korset och Sida. Mikael är hållbarhetsstrateg på Doings där han hjälper företag från ax till limpa med sina hållbarhetsutmaningar.
CARL-JOHAN SCHULTZ har en gedigen bakgrund i och erfarenhet inom kommunikationsbranschen där han arbetat med att utveckla både stora och små varumärken i en mer hållbar riktning. Han driver frågan i branschen och föreläser om hållbarhetskommunikation. Carl-Johan är hållbarhetsstrateg på Doings där han hjälper företag från ax till limpa med sina hållbarhetsutmaningar.
Kursdatum 28 april 2023
Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom
Dag: 28 april 2023
Tid: 9.00-12.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.