Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Spaningar 2024

onsdag, 31 januari, 2024 kl 09:00 10:30

Teamslänken är skickad till anmälda måndag 29 jan (se ev skräppost). Teamslänk skickas även i repeat 31 jan kl 08.00 från annika@svemarknad.se

Fräscha upp dina kunskaper!

Webbinarium med Sveriges Marknadsförbunds experter.

Passa på att få kunskap om flera viktiga områden från
Sveriges Marknadsförbunds rådgivare.


Experterna har 10 minuters talartid. Konferencier är vd Francesca O’Brien Apelgren.


31 januari 2024 Kl 09.00 – 10.30


Snabb och effektiv uppdatering på många olika områden på samma dag.
Läs mer om våra rådgivare nedan.

LÄNK TILL ANMÄLAN

Alternativt scrolla längst ner för anmälan till webbinariet


Digital Kommunikation

Karin Zingmark

Karin Zingmark är rådgivare med fokus på att facilitera förändring inom digital kommunikation och ledarskap.
Karin var tidigare marknadschef på Microsoft i Sverige och införde där ett nytt sätt att jobba med kommunikation anpassat efter den digitala kundresan. Fokus låg på att nå kommersiella mål i form av nya affärer och intäkter. Dessförinnan arbetade Karin många år i mediebranschen, bla på Viasat och MTG. Karin har hjälpt ett stort antal företag, både små och stora, och är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare. Karin har skrivit boken Maxa Snacket som var en av de böckerna nominerade till Årets Marknadsföringsbok 2017.

Juridik – marknadsrättsfrågor

Christer Löfgren

Christer Löfgren är jurist på IP-byrån Bergenstråhle & Partners och arbetar med kunder när det gäller IP-strategi, registreringsskydd av varumärken, design/formgivning och patent samt marknadsföringsrätt och tvister. I 28 år har Christer Löfgren följt, granskat, förklarat och kommenterat rättsutvecklingen inom immaterial- och marknadsrätten i Sverige och EU, men också närliggande processrätt, och vad den innebär för rättighetshavare och ombud. Christer var även redaktör i ca 15 år från starten av Bonnier Ledarskaps handbok om varumärken. Han har sedan starten 1995 t.o.m. 2020 som föredragande och sekreterare i juryn för SIGNUMPRISET granskat varumärkesarbetet, marknadsmässigt och juridiskt, hos alla nominerade.

Konsumentbeteende

Henrik Sjödin

Henrik Sjödin är ekonomie doktor från Handelshögskolan, med inriktning på konsumentbeteende och marknadsföring. Sedan 2013 är han verksam som strateg och partner på Åkestam Holst NoA. Från uppdrag med företag inom vitt skilda branscher har han bred erfarenhet av insiktsarbete, och med sin forskarbakgrund är han passionerat intresserad av beteendevetenskap och användbara metoder för att förstå konsumenter. Henrik drivs av att sätta fingret på beteenden som driver verksamheter framåt och att göra komplexa samband mer begripliga, med hjälp av fakta, kunskap och pedagogik. Henrik har ett uppskattat nyhetsbrev på LinkedIn och hans ”fem snabba konsumentfakta” publiceras varje vecka hos Resumé och Market.

Rörlig kommunikation

Mats Karsvall

Mats Karsvall är rådgivare med fokus på hur filmmediet kan användas på ett värdeskapande sätt i kommunikations-arbetet. Mats är kreativ chef/exekutiv producent och har arbetat med rörliga medier i över 20 år och har lång erfarenhet av kommunikation och varumärkesbyggande – från strategi och koncept till produktion. Han har arbetat med kampanjer för varumärken som Storytel, Izettle, Kaluha och Ericsson men också producerat och regisserat drama som tävlat i internationella sammanhang. Mats har också undervisat samt är anlitad föreläsare.

Medieval – strategi och transformation

Ebba Tärbe

Ebba Tärbe är rådgivare inom strategi, media, kommunikation och transformation. Hon arbetar på mediebyrån Scream. Ebba har lång erfarenhet av att arbeta med frågor gällande medieval, kommunikationsstrategi, datadriven marknadsföring och uppföljning av marknadsföringsinsatser för både svenska och internationella företag.
Ebba har bakgrund från medie- och reklambyråbranschen och har även arbetat på marknadssidan.

Varumärkesposition och utveckling

Peter Wissing

Peter Wissing är senior konsult med en tydlig inriktning på varumärke och utveckling av varumärken på olika marknader. Han samarbetar med flera av Sveriges allra starkaste varumärken. Peters insikter ger en samsyn runt varumärkets aktuella position i målgrupperna, vilket gör det enklare att sätta varumärkesmål. Målen blir konkreta och enkla att kommunicera i hela företagets organisation. Peters analyser stannar sällan där utan går vidare med varumärkets operativa egenskaper, t ex prisnivå, kvalitet och service. Egenskaper som i sin tur påverkar målgruppens syn på varumärket och den upplevelse varumärket ger. Dessa operativa egenskaper är något som du som varumärkesägare kan arbeta vidare med och utveckla, så att den övergripande varumärkespositionen utvecklas positivt.

Hållbarhet

Kaj Török

Kaj Török är Chief Reputation & Chief Sustainability Officer Max Burgers. Kaj har flera gånger utsetts till en av Sveriges 100 mest inflytelserika personer i gröna frågor och han har arbetat med kommunikation och hållbarhet sedan 1996 vilket gjort honom till en pionjär inom området.
Kaj har en bakgrund från bland annat Det Naturliga Steget. Han var också med och grundade hållbarhetskommunikationsbyrån Futerra Stockholm.

Karriär Jobbcoachning

Erik Sjögren

Erik Sjögren, rådgivare, diplomerad coach med lång erfarenhet från mediebranschen.
Leder gruppaktiviteter och är webbinarie-ledare med fokus på Ansökningshandlingar, Linkedin, Presentationsteknik etc. Lång erfarenhet inom HR, marknad, kommunikation. Har en stor skopa social kompetens, naturlig fallenhet och ett genuint intresse för mötet med människor. Får energi av samtal som öppnar nya dörrar både vad gäller den personliga utvecklingen, karriärutveckling, ny yrkesprofil och/eller branschbyte.
Om TRR – framgångsrik förändring – Företag ställer om och kompetensväxlar, branscher struktur omvandlas och globaliseringen flyttar jobb över världen. I dessa förändringars tid står TRR stadigt och skapar framgångsrik omställning som ett smörjmedel på svensk arbetsmarknad. TRR Trygghetsrådet är en av Sveriges äldsta trygghetsorganisationer och ägs av Svenskt Näringsliv och PTK. TRR är ett resultat av omställningsavtalet, som slöts mellan dessa parter 1974. Syftet med avtalet är att stötta privatanställda tjänstemän som blivit uppsagda på grund av arbetsbrist till nytt jobb.

Employer Branding

Christine Bard

Christine Bard, är senior konsult inom Employer Branding, insiktsarbeten och varumärkesutveckling. Hon har lång erfarenhet av att utveckla och stärka samarbetet mellan Marknad, Kommunikation och HR inom stora organisationer. Syftet med att överbrygga gapet är skapa samarbetsdrivna strategier för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla såväl medarbetare som kunder. 

Har du en fråga till Sveriges Marknadsförbunds rådgivare redan nu? Hör gärna av dig! info@svemarknad.se


Fritt för medlemmar!


Anmälan

1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.

Dag: 31 januari
Tid: kl 09.00 – 10.30
Plats: Online via Teams
Anmälan: se nedan

Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.