Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Generativ AI för marknadsförare och kommunikatörer

Felicia Kittelsen

24 jan | 2024 kl 08:30 12:00

Onsdag, 24 januari, 2024 kl 08:30 – 12:00

Varmt välkomna till denna spännande utbildning om generativ AI för marknadsförare och kommunikatörer med Felicia Kittelsen!

I denna utbildning kommer vi att utforska användningen av generativ AI för att skapa mer effektiv kommunikation. Genom användning av generativ AI, kan man skapa text, bilder, videor och ljud som är baserade på befintligt innehåll eller specifika instruktioner. Det är också en fantastisk metod för att sätta fart på kreativiteten och öppna upp nya möjligheter.

Generativ AI visar stor potential inom kommunikationsområdet, men samtidigt är det också viktigt att vara medveten om riskerna som är förknippade med tekniken. Det är en aktuell diskussion om hur man på bästa sätt kan reglera riskerna med AI på olika nivåer.

Därför kommer vi i denna utbildning att lyfta fram olika perspektiv på de risker som diskuteras idag och hur dessa påverkar marknadsförare och kommunikatörer. Utbildningen kommer därför också att ge deltagarna en ökad förståelse för hur man kan använda generativ AI på ett ansvarsfullt sätt i marknadsföring och kommunikation.

Kursen passar dig som arbetar inom marknadsföring eller kommunikation och är nyfiken på hur man kan använda generativ AI i ditt arbete. Kursen är praktiskt inriktad och inkluderar tips om verktyg och arbetsprocesser.

Utbildningens innehåll:


1. Introduktion – digital kultur och AI- stormen
Hur används det idag
Begrepp och terminologi
Potential och risker
Hur man skriver prompts

2. AI för research och grundarbete
AI – Vi provar!

3. AI för copy
AI – Vi provar!

4. AI för bild och video
AI – Vi provar!

5. AI för musik och ljud

6. AI vi ser fram emot


7. Q&A

Om kursledaren:

Felicia Kittelsen arbetar till vardags som content strateg och producent på Salgado Kommunikation och hon är en uppskattad föreläsare på bland annat Affärskompetens och Berghs school of communication. Hon har bakgrund inom psykologi och konst – som hjälper henne se samband mellan identitetsskapande och kulturen på sociala kanaler.

Kursdatum 24 januari 2024

Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom

Dag: 24 januari 2024
Tid: 08.30-12.00
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.

Onsdag, 24 januari, 2024 kl 08:30 – 12:00