Skapa er digitala marknadsplan
torsdag, 12 september, 2024 kl 08:30 – 12:30
Digital Marknadsplan
Konkreta verktyg och tips!
Beskrivning:
Kursen fokuserar på att ge en snabb och praktisk översikt av viktiga aspekter inom digital marknadsföringsstrategi. Deltagarna kommer under en halvdag att lära sig att definiera mål, välja KPI:er, förstå grunderna i digital analys, få en introduktion till Google Analytics 4 och lära sig att utvärdera marknadsföringsinsatser.
Kursens mål:
● Förstå marknadsföringsfunneln.
● Skapa SMART-mål och identifiera relevanta KPI:er.
● Introduktion till digital analys och datahantering.
● Översikt av Google Analytics 4 för datainsamling.
● Strategier för utvärdering och optimering av digital marknadsföring.
Om kursledaren:
Mattis Engstedt jobbar till vardags som senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado Kommunikation. Han har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och digital analys med spetskompetens inom programmatisk annonsering och spårning. Han är en erfaren utbildare och har hållit kurser på bland annat Medieinstitutet och Berghs school of communication.
Kursdatum 12 september 2024
Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom
Dag: 12 september 2024
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.