- Detta evenemang har redan ägt rum.
Google Analytics 4: En introduktion till den nya plattformen
8 sep kl 09:00 – 16:00
Google Analytics 4 är framtidens analysverktyg. Redo att uppgradera?
Google Analytics 4 är här – och det förändrar allt. Nya analysverktyget GA4 är ett stort kliv framåt jämfört med sin föregångare, Analytics Universal. Med en ny eventbaserad arkitektur blir det lättare att analysera din data, och det nya gränssnittet är mer intuitivt än någonsin tidigare. För att få ut så mycket värde som möjligt av Google Analytics 4 behöver du lära dig bemästra verktyget. Vi delar med oss av alla våra hemligheter!
Under en heldag går vi igenom allt du behöver veta för att bemästra Google Analytics 4 och kunna fatta rätt beslut kring er marknadsföring. Utbildningen passar dig som är exempelvis marknadschef, SEO- eller webbansvarig, E-commerce manager eller IT-chef.
Vi går igenom.
- Steg för steg: implementera och kom igång med GA4
- Skillnader och likheter mellan Google Universal och GA4
- Genomgång av funktioner och nya möjligheter i verktyget
- Uppsättning av olika event och händelser via Google Tag Manager
- Hur du tar fram konkreta rapporter och beslutsunderlag
- Praktiska övningar för att kunna testa kunskaperna direkt
Heldagsutbildningen ger en heltäckande kunskap om hur Google Analytics fungerar, från implementering till rapportskapande och analys. Efter utbildningen har du en djupare förståelse för hur du bäst nyttjar verktyget för att:
- Identifiera problem med er hemsida
- Identifiera möjligheter till ökad försäljning
- Förbättra användarupplevelsen för ökad konvertering
- Monitorera och optimera den tekniska prestandan
Om kursledaren:
Mattis Engstedt jobbar till vardags som senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado Kommunikation. Han har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och digital analys med spetskompetens inom programmatisk annonsering och spårning. Han är en erfaren utbildare och har hållit kurser på bland annat Medieinstitutet och Berghs school of communication.
Kursdatum 8 september 2023
Anmälan: gör du nedan
Pris: 7.500 kr + moms för medlem (14.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom
Dag: 8 september 2023
Tid: 09.00-16.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.