- Detta evenemang har redan ägt rum.
Hur jobbar polisens kommunikations-avdelning?
15 jun kl 09:00 – 09:45
Vad är polisens vision?
Brottsligheten ska minska och människors trygghet ska öka, det är polisens övergripande mål. Uppdraget är omfattande och arbetet bedrivs i många olika verksamheter, från spaning, brottsutredning, ingripandeverksamhet till service i form av handläggning av vapentillstånd och pass.
Totalt arbetar ca 36.000 personer inom polisen med en verksamhet som pågår dygnets alla timmar, året runt. Det förhöjda säkerhetsläget och den organiserade brottsligheten utmanar hela vårt samhälle. Ett fundament för polisens verksamhet är människors förtroende för oss. Här har kommunikationen en viktig uppgift, och det tänkte vi under detta webinarium ge er en liten inblick i.
Agenda för webbinariet:
- Presentation av polismyndigheten
- Kommunikationsavdelningens uppdrag, organisation och verksamhet
- Frågor
Föreläsare
Malin Forkman, Chef nationell kommunikation och
Agneta Andersson, Kommunikationschef region Nord och biträdande ställförordnad kommunikationsdirektör
Malin har en lång och bred erfarenhet av varumärkesutveckling, marknadsföring, försäljning och kommunikation från både kommersiell och offentlig verksamhet.
Agneta har bred erfarenhet inom kommunikation både från privat och offentlig sektor och även arbetet med olika styrelseuppdrag.
Fritt för medlemmar! Varmt välkommen!
Anmälan
1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.
Dag: 15 juni
Tid: kl 09.00 – 09.45
Plats: Online via Teams
Anmälan: se nedan
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.