Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Nyckeln till framgång efter cookiedöden – anpassa din marknadsföring

Mattis Engstedt

25 aug kl 09:00 12:00

Så här anpassar du din marknadsföring!


Ny digital strategi

Cookiedöden förändrar spelreglerna för digital marknadsföring och vänder upp och ner på våra hittills välkända strategier. De strategier och metoder som vi tidigare kunnat luta oss mot kommer inte längre fungera och vi behöver anpassa oss efter de nya förutsättningarna. Det är lätt att bli överväldigad – samtidigt som vi inte får glömma bort att omställningen också skapar nya möjligheter att utveckla vår marknadsföring. Faktum är att det till och med finns bättre lösningar. Det gäller att lära sig vilka de är och hur man bäst implementerar dem i sin verksamhet.

Den här halvdagsutbildnignen riktar sig till dig som marknadschef eller digital marknadsförare som vill få en djupare förståelse kring hur vi bör ställa om när förutsättningarna för tredjepartskakor ändras drastiskt. Under utbildningen går vi först igenom en historisk tillbakablick för att ta reda på händelseförloppet som lett till cookiedöden. Vi reder ut vad skillnaderna är mellan en förstaparts- och en tredjepartscookie och hur vi kan hitta nya metoder och vägar till effektiv spårning.

Vi går igenom:

  • Händelseförloppet som lett till cookiedöden
  • Skillnaderna mellan första- och tredjepartscookie
  • Skillnaderna mellan första- och tredjepartsdata
  • Hur tredjepartscookies används
  • Varför det är viktigt att spåra användare
  • Möjliga lösningar framåt – nya metoder för spårning
  • Implementera de nya förutsättningarna i den digitala strategin  

Efter denna halvdag har du en större förståelse för hur cookiedöden kan påverka er marknadsföring och er verksamhet. Du får med dig kunskap om nya verktyg och insikter kring hur ni kan tackla problem och orosmoln i er nuvarande digitala strategi.

Om kursledaren:

Mattis Engstedt jobbar till vardags som senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado Kommunikation. Han har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och digital analys med spetskompetens inom programmatisk annonsering och spårning. Han är en erfaren utbildare och har hållit kurser på bland annat Medieinstitutet och Berghs school of communication. 

Kursdatum 25 augusti 2023

Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom

Dag: 25 augusti 2023
Tid: 09.00-12.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.