Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Kommunikations-planen 3.0

Johanna Lindberg

20 apr kl 09:00 12:00

En crash course att orkestrera – och maximera effekten av – multidisciplinära kommunikationsinsatser.

Varumärken har bättre förutsättningar än någonsin att nå, engagera och interagera med människor. Men när fler kan göra mer med mindre blir kommunikationens precision och relevans viktigare än någonsin. Effektiv kommunikation handlar inte bara om nå rätt målgrupp med ett visst budskap. Vi måste också nå dem på rätt plats,
i rätt tid och på rätt sätt.

Idag behöver kommunikations- och marknadsteam allt fler specialister för att vässa sin kommunikation i olika kanaler. Det ställer i sin tur högre krav på den som håller i taktpinnen. Oavsett om det handlar om en kampanj, ett projekt, eller löpande kommunikation är det kommunikationsplanering – eller comms planning – centralt för att hålla ihop insatserna. Genom den kan vi öka precisionen i hur, var och när vi kommunicerar med våra målgrupper, hitta synergier mellan kanaler och ta vara på resultatet av våra insater. 


Denna kurs riktar sig primärt till dig som sitter med ansvar för kommunikation, marknadsföring, PR eller innehåll och vill vässa dina färdigheter i att planera och orkestrera multidisciplinära kommunikationsinsatser. Med Kommunikationsplanen 3.0 får du med dig metoder, verktyg och ramverk för att planera kommunikation utifrån målgruppens beteenden och öka effekten av era insatser i alla kanaler.

Kursen ger bland annat insikter i: 

  • Kommunikationsplanens innehåll, roll, do’s and dont’s
  • Kanalstrategi utifrån ett målgruppsperspektiv
  • Hur du skapar ett comms framework för dina budskap och målgrupper
  • Exempel på kampanjmekaniker som kan användas för att planera och exekvera en integrerad kommunikationsinsats
  • Att mäta och förvalta resultat 
  • Organisatoriskt: så får du skapar du ett integrerat mindset i ditt team 

Varmt välkommen!


Kursledare: Johanna Lindberg

Johanna Lindberg är planner och PR-strateg på kommunikationsbyrån Abby World. Hon har gedigen erfarenhet av att arbeta med multidisciplinära team och integrerade kampanjer, varav flertalet har prisats i forum som Guldägget och Cannes Lions. Under åren har Johanna hjälpt aktörer som RFSU, Cancerfonden, Carlsberg och Gore-Tex att skapa engagerade kommunikation som stärker relationen mellan människa och varumärke.

Kursdatum 20 april 2023

Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom

Dag: 20 april 2023
Tid: 9.00-12.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.