- Detta evenemang har redan ägt rum.
Spaningar från Ungdomsbarometern
21 mar | 2025 | 09:00 – 09:45
Teamslänken mejlas till anmälda ca kl 08.00. (Se ev skräpkorgen om du inte hittar länken eller mejla/ sms annika@svemarknad.se 073 – 052 00 91 så skickas länken igen)
- Hur står det till med dagens ungdomsgeneration?
- Vad tror unga kommer trenda 2025?
- Vad engagerar unga lite extra i kommunikationsväg?
Ungdomsbarometern är Sveriges ledande analysföretag när det kommer till att kartlägga attityder och beteendemönster bland svenska ungdomar. Genom både kvantitativa och kvalitativa metoder studerar Ungdomsbarometern vad unga tycker, tänker och gör – inte minst genom deras årliga studie i åldersgruppen 15-24, Sveriges största återkommande ungdomsundersökning. Ungdomsbarometerns uppdragsgivare återfinns inom ett brett spektrum av branscher, och innefattar allt från statliga myndigheter och verk till konsumentvaruföretag, mediehus, högskolor och stora arbetsgivare.
Ungdomsbarometerns stora trendrapport samlar trendspaningar om det kommande året från tusentals unga.
Föreläsare: Johanna Göransson

Johanna Göransson är expert på ungas livsstil, konsumentbeteenden och kommunikationsvanor och har själv bakgrund i kommunikationsbranschen. Nu jobbar hon dagligen med att hjälpa andra företag, organisationer och myndigheter att förstå sig på den unga generationen och hur man når ut till dem. I tillägg till detta ansvarar Johanna för Ungdomsbarometerns stora trendrapport som samlar trendspaningar om det kommande året från tusentals unga.
Fritt för medlemmar!
Varmt välkommen!
Anmälan:
1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.
Dag: 21 mars
Tid: kl 09.00 – 09.45
Plats: Online via Teams
Anmälan: se nedan
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 495 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.