
Skräddarsy en utbildning för ditt företag!
Skräddarsydd utbildning
Förbundet erbjuder företag och organisationer skräddarsydda utbildningar inom marknadsföringens olika discipliner. För mer information om upplägg och pris kontakta info@svemarknad.se

Skräddarsy en utbildning för ditt företag
Behöver ditt företag uppdateras i ett ämne, dvs söker du en skräddarsydd utbildning anpassat för ditt företag?
Sveriges Marknadsförbund kan hjälpa dig att skräddarsy en utbildning och hitta en kursledare inom aktuellt ämne.
På så sätt sparar du tid och pengar och kan bestämma datum och upplägg efter ditt företags behov.
Ofta är det en god idé att samla ihop sin organisation för att få en snabb uppdatering och ökad kunskap inom ett nytt område eller ett område där kompetensen behöver förstärkas.
Sveriges Marknadsförbund sätter samman utbildningar till dig och ditt företag.
Kontakta oss gärna om du har egna idéer för kurser. Vi diskuterar gärna kursupplägg och erbjuder kostnadsförslag.
Tel: 073-0520091 | Epost: info@svemarknad.se
Här nedan är några exempel på ämnen, hör av dig om du vill diskutera idéer och få inspiration till något som passar ditt företag
- Hur styr du varumärket i en agil värld?
- AI kurser
- Prissättning – Att ta betalt!
- Hållbarhetskommunikation – hur du bygger ett trovärdigt och hållbart varumärke
- Marketing Automation – få flera leads och kunder till din hemsida
- Dark Social – att mäta det omätbara
- Google Analytics för marknadsförare och kommunikatörer
- Annonsera på Facebook och Instagram
- Sociala mediestrategier
- SEO – sökoptimering
- Influencer marketing
- Digitalisering och förändringsledarskap
- LinkedIn för marknadsförare och kommunikatörer
- Nudging – verktyg för beteendeförändring i din organisation
- Copywriting
- Att skriva för webb och sociala medier
- Lär dig filma med mobilen – film för webb och sociala medier
- B2B Marketing
- Marknadsrätt
- Lagar och regler i sociala medier
- GDPR – för marknadsförare
- Kundresan – kundupplevelse, dataanalys, konvertering
- Kundlojalitet och CRM
- Storytelling i sociala medier
- Contentmarketing strategi
- Bli din egen innehållsproducent – skapa podd, video, texter, bilder för digitala kanaler
- Mät effekten av din kommunikation
- Bli moderator
- HR + Marknad = Sant – dvs samarbeta på flera avdelningar
- Att leda utan att vara chef
- Bli en bättre ledare
- Ny som chef
- Kommunikativt ledarskap
- Hur du lyckas med ditt kundevent
- Ingjuta varumärkesförståelse i hela organisationen
- Living the brand i en digital värld – hur får man en hel organisation att agera, leva och leverera på kundlöftet?
- Presentationsteknik
- Medie- och intervjuträning
- Kriskommunikation i sociala medier
- Säljkunskap och merförsäljning för ditt bolag – försäljning för icke säljare
- Workshop: Tows och konsten att aktivera dina marknadsinsikter
- Konceptutveckling – boosta marknadsavdelningens kreativitet
- Online distribution för marknadschefer IT för marknadsförare – samarbete över silos för ökad effektivitet
- Hur styr du varumärket i en agil värld?
- Scarfmodellen – tillämpad hjärnforskning för marknadskommunikatörer
- Beteendeekonomi i digital marknadsföring – eller konsten att hjälpa konsumenten närmare vårt mål med hjälp av psykologi