Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

TikTok-strategi

11 jun | 2025 | 08:30 12:30

TikTok har vuxit till en av de mest inflytelserika plattformarna för varumärken och
marknadsförare. Denna kurs ger dig en strategisk förståelse för hur du kan använda den
organiska sidan av TikTok för att bygga varumärkeskännedom, skapa engagerande innehåll
och nå din målgrupp på ett autentiskt sätt. Vi går igenom algoritmens logik, trender, format
och hur du kan optimera din närvaro för maximal räckvidd och konvertering.
Efter kursen förstår du hur skapar engagerande innehåll som når rätt målgrupp. Du kan
optimera din närvaro på plattformen och utnyttja trender på rätt sätt för att utveckla en
framgångsrik TikTok-strategi.

Kursinnehåll:

Under denna kurs kommer du att lära dig följande:
● TikToks grunder och få förståelse för kulturen på plattformen
● Vilka innehållsformat/typer dominerar på plattformen
● Förstå TikToks algoritm
● Tips för hur du kan tänka kring innehållsskapande
● Hur man utveckla en långsiktig strategi för framgång på TikTok
● Optimera ditt konto och dina videor för ökad synlighet
● Övergripande förståelse för betald annonsering som komplement

Kursledare:

Moa Wilén arbetar till vardags som marknadskoordinator och content producer på Salgado
Kommunikation och hon har tidigare föreläst på bland annat Stockholm School of Business
och Medieinstitutet. Hon har en bakgrund inom medievetenskap och sociologi, något som
hjälper henne förstå hur olika typer av innehåll påverkar och engagerar olika målgrupper på
sociala medier. Moa har tidigare arbetat med att studera TikTok-communities och deras
påverkan på identitetsskapande hos unga kvinnor.

Kursdatum 11 juni 2025

Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom.

Dag: 11 juni 2025
Tid: 08.30 -12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.