
Grunderna i annonsering på Meta
18 jun | 2025 | 08:30 – 12:30
Meta (Facebook och Instagram) är två av de mest kraftfulla plattformarna för digital
annonsering. Denna kurs ger dig en praktisk introduktion till hur du skapar, optimerar och analyserar annonser på Meta-plattformarna. Du får en grundläggande förståelse för annonsverktyget, hur du når rätt målgrupper och hur du sätter upp effektiva kampanjer som
ger resultat. Efter kursen har du de kunskaper som krävs för att börja annonsera på Meta på ett strukturerat och målinriktat sätt. Du vet hur du väljer rätt annonsformat, skapar målgruppsanpassade kampanjer och analyserar resultat för att optimera din strategi.
Kursinnehåll:
Under denna kurs kommer du att lära dig följande:
● Grunderna och funktioner i Meta Ads Manager
● Förstå olika annonsformat och när/hur de ska användas
● Skapa målgruppsanpassade annonser med hjälp av segmentering och retargeting
● Sätta upp och optimera kampanjer för maximal effekt
● De viktigaste KPI:erna att följa upp och hur du tolkar resultat
● A/B-testning och hur du optimerar annonser baserat på data
Kursledare:

Emma Rosén arbetar till vardags som digital kampanjspecialist på Salgado Kommunikation
och är en uppskattad föreläsare på bland annat Medieinstitutet och Berghs School of
Communication. Från att ha studerat marknadsföring under gymnasiet, på yrkeshögskola
samt på universitet i både Sverige och USA, har hon fått bred kunskapsbas i både
traditionell och digital marknadsföring. Med sin expertis inom digital annonsering guidar hon
företag i hur de kan använda Meta-plattformarna för att skapa effektiva och datadrivna
annonskampanjer.
Kursdatum 18 juni 2025
Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom.
Dag: 18 juni 2025
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.