Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Hur man förstår och använder data för att öka försäljning

Mattis Engstedt

torsdag , 21 september, 2023 kl 09:00 16:00


Förstå din data och nyttja den rätt mot ökad försäljning

Dra nytta av din data och öka din försäljning inom digital marknadsföring! Genom att analysera data längs kundresan och identifiera relevanta nyckeltal kan du få värdefulla insikter i dina kunders beteende. Insikterna kan du sedan använda för att nå dina affärsmål mer effektivt. Vi hjälper dig förstå datan så att du kan ta din marknadsföring till nästa nivå.

Den här utbildningen riktar sig till dig som är marknadschef, försäljningschef eller VD som vill få en bättre förståelse för hur rätt data och rätt användning av data kan ge goda insikter till ökad försäljning. Med ett datadrivet arbetssätt kan du bättre utvärdera dina KPI:er och optimera din marknadsförings-funnel för att uppnå dina affärsmål mer effektivt. Under utbildningen kommer du också att få en grundläggande förståelse för vad en DMP (data management platform) och en CDP (customer data platform) är och hur de kan hjälpa dig att hantera din data på ett effektivt sätt.

Vi går igenom:

  • Kundresan: få värdefulla insikter från en visualiserad kundresa
  • Att arbeta datadrivet
  • Utvärdera dina KPIer
  • Marknadsförings-funneln
  • Vad en DMP (data management platform) är: konkreta metoder och fördelar
  • Vad en CDP (customer data platform) är: konkreta metoder och fördelar

Efter utbildningen kommer du att ha de kunskaper och verktyg som krävs för att dra nytta av din data och öka din försäljning inom digital marknadsföring. Du kommer att ha en djupare förståelse för varför data är viktigt och hur du kan använda det på bästa sätt för att öka intäkterna. Med dina nya kunskaper och insikter kommer du att kunna ta din marknadsföring till nästa nivå och uppnå ännu större framgång.

Om kursledaren:

Mattis Engstedt jobbar till vardags som senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado Kommunikation. Han har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och digital analys med spetskompetens inom programmatisk annonsering och spårning. Han är en erfaren utbildare och har hållit kurser på bland annat Medieinstitutet och Berghs school of communication. 

Kursdatum 21 september 2023

Anmälan: gör du nedan
Pris: 7.500 kr + moms för medlem (14.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom

Dag: 21 september 2023
Tid: 09.00-16.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.