Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Datadriven marknadsföring med Google Analytics 4 (GA4)

29 okt | 2025 | 08:30 12:30

Google Analytics 4 (GA4) är det självklara verktyget för dig som vill förstå hur besökare rör sig på din webbplats och hur din digitala närvaro presterar. Denna kurs ger dig en grundlig och praktiskt inriktad introduktion till GA4, med fokus på hur du kan använda plattformen för att analysera trafik, identifiera mönster och fatta bättre beslut baserat på data. Hur du kan få ut mer av din kommunikation och dina marknadsföringsinsatser helt enkelt!

Du lär dig hur du arbetar i GA4:s gränssnitt, skapar anpassade rapporter, tolkar användarbeteenden och följer konverteringar, vare sig du arbetar operativt med marknadsföring eller har ett övergripande digitalt ansvar.

Kursinnehåll:

Under denna kurs kommer du att lära dig följande:

  • Navigera i GA4:s gränssnitt och förstå struktur och funktioner
  • Skapa och tolka rapporter kring trafik, beteende och konverteringar
  • Förstå hur du arbetar med händelsespårning och sätter upp anpassade mål
  • Analysera kundresan och förbättra användarupplevelsen
  • Få insikt i hur du integrerar GA4 med andra Google-verktyg som Google Ads
  • Använda analysen för att fatta faktabaserade och strategiska beslut


Kursens längd:

4 timmar

Kursledare:

Mattis Engstedt är senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado
Kommunikation. Han har lång erfarenhet av digital analys, spårning och optimering och
är särskilt inriktad på att hjälpa företag fatta bättre beslut baserat på data. Med en
pedagogisk och lösningsorienterad stil visar Mattis hur du kan använda GA4 för att
omvandla data till konkreta insikter och förbättrade digitala resultat. Han är särskilt
uppskattad för sin förmåga att förklara tekniska verktyg på ett tydligt, tillämpbart och
engagerande sätt.


Kursdatum 29 oktober 2025

Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom.

Dag: 29 oktober 2025
Tid: Kl 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.