Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Comms planning – så lyckas du med integrerade kampanjer

Johanna Lindberg planner och PR-strateg på kommunikationsbyrån Abby World

1 feb kl 09:00 12:00

En crash course i hur du på bästa sätt planerar, exekverar och orkestrerar integrerade kommunikationsinsatser – från TVC till TikTok

Mängden kanaler har det senaste decenniet ökat explosionsartat, och varumärken har bättre förutsättningar än någonsin att nå sina målgrupper. Men det ställer högre krav krav på oss som håller i taktpinnen. I en tid när människor nås av innehåll genom komplexa ekosystem av digitala, fysiska, sociala, egna, förtjänade och köpta plattformar kan vi inte behandla kanaler och budskap som isolerade insatser. Snarare handlar det om att veta när, var och hur ett budskap bör kommuniceras och hur man skapar synergier mellan kanaler för att maximera effekten. 

I denna kurs djupdyker vi i en av branschens just nu mest omsusade gebit, comms planning, för att reda i hur man på bästa sätt planerar, exekverar och orkestrerar integrerade kommunikationsinsatser.

Kursen kommer bland annat att ge insikter i:

– Vad comms planning är och vad en comms planner gör (och inte gör)
– Exempel på kampanjmekaniker som kan användas för att bygga upp och exekvera en kampanj
– Hur du bygger dina egna ekosystem för olika typer av kommunikationsinsatser
– Hur ett comms framework kan bryta ner barriärerna för dina budskap
– Organisatoriskt: så kan du hjälpa olika discipliner att tänka mer integrerat


Kursen riktar sig till dig som sitter med marknads- eller kommunikationsansvar och vill få med dig konkreta metoder och verktyg för att få ut mer av dina kampanjer. 


Kursledare:

Johanna Lindberg är planner och PR-strateg på kommunikationsbyrån Abby World. Hon har gedigen erfarenhet av att arbeta med multidisciplinära team och integrerade kampanjer, varav flertalet har prisats i forum som Guldägget och Cannes Lions. Under åren har Johanna hjälpt aktörer som RFSU, Cancerfonden, Carlsberg och Gore-Tex att skapa engagerade kommunikation som stärker relationen mellan människa och varumärke

Kursdatum 1 februari 2023

Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom

Dag: 1 februari 2023
Tid: 9.00-12.00
Plats: Online via Zoom. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.