Hitta din närmaste lokala marknadsförening

Sveriges Marknadsförbund är paraplyorganisation för Sveriges lokala marknadsföreningar. I dessa föreningar träffas alla marknadsföringsintresserade i en region.

Årets Marknadsförening 2017

Motiveringen är: ”Detta pris går till en Marknadsförening som har fått publicitet långt utanför sin regions gränser. Denna Marknadsförening har lyckats med konststycket att få in en 4 sidor lång artikel med foton i Dagens Industri. En bedrift som helt klart är värd att uppmärksammas. Mest känt är föreningen för sina stora affärsnätverk: Partner- och Chefsnätverket som engagerar hundratals människor. Därtill arrangerar föreningen frukostseminarier och en återkommande heldag; Konvent Framtid med en mängd spännande talare. Aktivitetsnivån är minst sagt hög i föreningen. Många medlemmar i Partnernätverket uppskattar också den årliga hemliga resan.

Denna Marknadsförening växer stadigt i medlemsantal och har i dagsläget drygt 1.000 medlemmar. Föreningen stärker således sin position trots att den lokala konkurrensen är stenhård. Det finns många starka aktörer i denna region som har fått känna på att de inte är ensamma om att stärka marknadschefens profession. Så en stor eloge till personalen med Kristina Cohn Linde i spetsen som är värda all cred. Årets lokala Marknadsförening 2017 är MIG, Marknadsföreningen i Göteborg!”

Sveriges Marknadsförbund önskar ett stort grattis till Årets Marknadsförening 2017 som är: Marknadsföreningen i Göteborg!

Kriterier Årets Marknadsförening

Föreningen skall visa medlemsnytta och verksamheten skall uppvisa utmärkta resultat. Alla föreningar stor som liten, arbetande med ideella eller anställd personal har lika möjlighet att tilldelas priset:

Följande punkter granskas under året:

  • Programaktiviteter – regelbundna och aktuella program för marknadsförare och kommunikatörer
  • Röster från medlemskåren (stickprov)
  • Medlemsutveckling – juryn tar ej hänsyn till medlemsantal men tittar på medlemsutvecklingen
  • Stabil ekonomi
  • Engagemang och kommunikation i sociala medier och övriga kanaler
  • Engagerad lokal styrelse, eventuell anställd personal och annan ideell arbetskraft.
  • Mediagenomslag (lokal, nationell)
  • Koppling och kommunikation på hemsida i relation med paraplyorganisation Sveriges Marknadsförbund
  • Extra kreativ höjd – något extra (tex speciella kampanjer, medlemsvärvning eller dylikt)

Jury

Ordförande: Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Ledamöter: Carin Fredlund, chefredaktör Trender & Tendenser, Petter Schanche, Marknadsföreningen i Uppsala, Annika Forsberg, projektledare Sveriges Marknadsförbund