Utmärkelsen

Årets Marknadschef B2C


Sveriges Marknadsförbund har givit Regi uppgiften att göra en djupdykning hos byråledarna i Sverige. Regi har under augusti och september genomfört intervjuer.
Byråledarna har givit omnämningar om vilka B2C respektive B2B kampanjer, företag och marknadschefer de tycker har utmärkt sig speciellt under det senaste året.
På grundval av dessa resultat som framkommit i studien har det tagits fram kandidater som får motta priser dvs Årets Marknadschef B2B och Årets Marknadschef B2C. Utmärkelserna delas ut på Tendensdagen.

Årets Marknadschef B2C 2024

HELENA GOUVEIA
IKEA


På uppdrag av Sveriges Marknadsförbund har analysföretaget Regi genomfört intervjuer med svenska byråledare under augusti och september månad för att kora Årets Marknadschef.  Enkäten har gått ut till ett hundratal byråledare och Intervjuerna genomfördes via en webbenkät och genom telefonintervjuer.

Byråledarna har fått besvara frågor där de har fått ge omnämningar om vilka B2C- respektive B2B-kampanjer, företag och marknadschefer de tycker har utmärkt sig speciellt under det senaste året. På grundval av dessa resultat som framkommit i studien har det tagits fram kandidater som har fått flest omnämningar. På Tendensdagen den 23 oktober presenterade vi vinnarna. I kategorin B2B utsågs Cecilia Steenberg Forsberg på Telia och i kategorin B2C utsågs Helena Gouveia på IKEA

Årets Marknadschef B2C 2024 Helena Gouveia

Citat från Helena Gouveias LinkedIn:

What a day at hashtag#Tendensdagen, an event from the Sveriges Marknadsförbund (Swedish Marketing Federation), where my love brand IKEA was nominated in the top 3 brands 2024 in Sweden. But my heart stopped beating for some milliseconds when Francesca O’Brien called my name for the Award of Marketing manager B2C 2024. It means so much because of how hard we work everyday: coworkers around Sweden, always with a smile, colleagues in the marketing community around the world, my superstar team 🥹🤩💥🎸, and especially for the pleasing stubbornness of believing that the brand is a music that needs to be played by 3 instruments: Marketing, Comms and Home Furnishing&Retail Design. Tack Linda Vikström Nielsen and Martina Bjuvenius for sharing this morning with me and for what’s to come 🎸🎸🎸 hashtag#IKEASverige hashtag#Marketing