Vi skrev boken eftersom vardagen fyllts av mer reklam, som dessutom inte längre är sig lik. Marknadsförare behöver bättre stöd för att navigera ett landskap där reklam både ignoreras och involverar; ett landskap där reklamen är ett samtalsämne såväl i styrelserum som vid köksbord. Vi har skrivit den här boken för att ge marknadsförare mentalt tuggmotstånd när de värderar andras idéer, argumenterar för sina egna eller vill få uppslag till nya.
För att skaffa dig den kunskapsbas som behövs för att förstå och möta de utmaningar som reklamutvecklingen för med sig. Och för att du genom att intressera dig för fler infallsvinklar på reklam möjliggör bättre reklam. Reklam som gör avtryck inte bara i resultaträkningar, utan även i positiva vardagsupplevelser och ett bättre reklamsamhälle. Med boken vill vi ge redskap och inspiration för att driva reklamförnyelsen i denna riktning.
Felix Herngren borde skriva en bok om reklam. Där borde han med sedvanlig träffsäkerhet berätta om reklamarbete och reklamens roll i samhället. Det ska han göra både utifrån sin ställning som populärkulturell uttolkare av samtiden och sin långa erfarenhet bakom reklamfilmskameran.
Den största utmaningen är att kunna berätta om meningsfull produktutveckling på ett sätt som gör det attraktivt för även den oengagerade att stanna upp i sin reklamfyllda vardag.
Henrik läser just nu ”The Art of Immersion: How the digital generation is remaking Hollywood, Madison Avenue, and the way we tell stories” av Frank Rose. Sara drömmer om sommaren med hjälp av ”Lonely Planet USA”.
Du kan köpa Sara och Henriks bok i vår bokhandel. Där hitttar du även en lång rad andra intressanta marknadsföringsböcker.