LinkedIn företag

Linda Björck, en av Sveriges främsta LinkedIn-experter.

On-demand-kurs

Den här utbildningen innehåller följande:

I den här utbildningen får du tillgång till en mängd kunskap, videos och annat material.

Det här kan du förvänta dig: 

Denna utbildning passar dig som har startat en företagssida på LinkedIn men du får varken engagemang eller förstår hur LinkedIns ekosystem är uppbyggt.

Vem är du?

Troligtvis är du ansvarig för marknadsföringen på ett mindre eller mellanstort företag, är kommunikatör eller helt enkelt bara inser att LinkedIn är en viktig plattform.

Efter kursen:

Du kommer att ha en riktigt bra förståelse för LinkedIn med kunskap om företagssidan, algoritmer, innehåll och strategi. Dessutom kommer du veta vad som krävs för att du ska få ett bättre resultat – utifrån företagets mål med närvaron.
Under varje avsnitt kan du ställa frågor och få svar av mig. När du har köpt utbildningen får du tillgång till den ett helt år, inklusive uppdateringar, nya videos och material.

Här är lektionerna:

Modul 1: Introduktion till LinkedIn

  • Introduktion till LinkedIn
  • Sätt ett mål med din närvaro
  • Så mäter du & följer upp
  • LinkedIn’s ekosystem
  • Positionera dig
  • Ditt varumärke och brand code
  • Premium – behövs det?

Modul 2: Så blir du mer synlig på LinkedIn

  • Gå från passiv till aktiv
  • Hur ofta ska du publicera inlägg?
  • Bästa dag & tid för publicering
  • Vilka format finns det?
  • Skillnaden mellan formaten
  • Så publicerar du inlägg & väljer format
  • Engagemang är viktigt men vad innebär det?

Modul 3: Algoritmer och innehåll

  • Knep för att få mer synlighet
  • Så fungerar algoritmerna
  • Planera & återanvänd ditt innehåll
  • Skapa en innehållsplan för kontinuerlig närvaro
  • Återanvänd & återskapa ditt innehåll
  • Gratis bilder & musik
  • Verktyg som sparar din tid

Modul 4: Vikten av en strategi & planering

  • Därför behöver du en strategi
  • 8 steg till en strategi
  • Vilka resurser har du?
  • Sätt rätt KPI:er
  • Mät & följ upp

Modul 5: Företagssidor på LinkedIn

  • Behöver du en företagssida?
  • Introduktion
  • Sektionen om & specialité
  • Hashtags & språkinställningar
  • Så läser du statistiken
  • Bonus: Vad säger statistiken – egentligen?
  • Employee advocacy
  • Aktiviteter & engagemang
  • Bjud in & följ
  • Skapa inlägg & välj format
  • Målgruppsanpassa dina inlägg
  • Hur visas de olika formaten?
  • Så skriver du en artikel
  • Förslag på innehåll
  • Så skapar du ett evenemang
  • Så syns och redigerar du evenemang

Kursledare

Linda Björck

Utbildningen leds av Linda Björck, en av Sveriges främsta LinkedIn-experter. Årligen har hon över 50 utbildningar om året och ingår i en expertgrupp som har direktkontakt med LinkedIn.

Anmälan

Anmälan gör du nedan. Anmälan gäller för en person. Är du intresserad av större gruppbokning- mejla till info@svemarknad.se för offert.

Pris för en person: 5.900 kr + moms för medlem (8.900 kr icke medlem)
Du får tillgång till filmerna via mejlkontakt efter anmälan och du sätter ditt eget schema och ser allt när du villondemand.

  • Mål & LinkedIn’s ekosystem (7 videos)
  • Så blir du mer synlig (7 videos)
  • Algoritmer & innehåll (7 videos)
  • Strategi & planering (5 videos)
  • Företagssidor (15 videos)

Du kommer att ha en riktigt bra förståelse för LinkedIn med kunskap om företagssidan, algoritmer, innehåll och strategi. Dessutom kommer du veta vad som krävs för att du ska få ett bättre resultat – utifrån företagets mål med närvaron.
Under varje avsnitt kan du ställa frågor och få svar av Linda Björck. När du har köpt utbildningen får du tillgång till den ett helt år, inklusive uppdateringar, nya videos och material.

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.