Tillämpad Kundpsykologi

Förstå varför era kunder agerar som de gör och hur ni omvandlar det till tillväxt

Kursledare Erik Modig, forskare Handelshögskolan

Kurs: Tillämpad Kundpsykologi

En kurs för dig som vill driva ett sant kundfokuserat arbete och företag. Vi har samlat det bästa inom psykologi, beteendevetenskap, neuromarketing och lagt det tillsammans med praktisk marknadsföring och kommunikation för att skapa en helhet som ger tydlig struktur, djup kunskap och ordentligt med tydliga to-dos för dig att implementera. Kursen tar dig genom 8 moduler som bygger din kunskap gradvis, från hur vår hjärnas beslutsfattande kan förklaras till hur du använder nudging och insikter om neuromarketing för att påverka beteenden.

Filmer + övningsmaterial

Kursen består av 8 moduler som innehåller filmer, övningsmaterial och instruktioner så att du löser konkreta utmaningar.

1: Så fattar kunder beslut
2: Segmentering av kunder
3: Så växer företag
4: Världens bästa kundresa
5: Kundmöte i världsklass
6: Skapa värdeerbjudande
7: Ökad nöjdhet & lojalitet
8: Nudging och fler buzzwords

Läs mer om de åtta modulerna här:

Varje modul är uppbyggd på samma sätt med en introfilm, genomgång av koncept, övningsmaterial och instruktioner till övningsmaterialet. 

Under kursen får du:

  • Inspiration för att göra era kunder mer nöjda och lojala
  • Insikt i vad sann kundorientering innebär och hur man kommer dit
  • Systematik för att analysera hur era kunder fattar beslut
  • Redskap för kundprofilering baserat på drivkrafter och identitet
  • Hur du visualiserar kundresan för att hitta möjliga svagheter och förbättringar
  • Guide om hur du använder detta för att förbättra erbjudande, kundupplevelse, produkt och tjänsteutveckling
  • Tydliga exempelfilmer om hur du fyller i mallar och får färdiga presentationer

Kursledare Erik Modig

Erik Modig har forskat och undervisat vid Handelshögskolan i Stockholm om kundpsykologi i 10 år. Här har han nu samlat det bästa från sin och andras forskning samt paketerat det i skräddarsydda filmer och tydligt övningsmaterial. Han garanterar inspiration, tydliga guider samt insikt om förbättringsområden.”

Kursen är för dig som: 

Jobbar med kundkontakt, antingen direkt eller via olika kanaler och som vill utöka din kompetens med en djupare kunskap om kundpsykologi, samt hur det appliceras på olika områden av påverkan. Du kanske jobbar på marknad, sälj eller kommunikationsavdelning eller på byrå. Du är nyfiken och vill känna ny motivation och trygghet på att du verkligen levererar värde och insikter i din roll.

Du får tillgång till den första modulen den 14 september och därefter publiceras varje modul löpande. Du får möjlighet att själv gå igenom film efter film och fyller i övningsmaterialet med hjälp av våra guider. Du bestämmer tid och plats och hur snabbt du vill bli en expert på kundpsykologi.

Kör ditt eget race

  • Högkvalitativt och pedagogiskt filmmaterial
  • All kunskap är baserad på forskning
  • Totalt 8 moduler vilket motsvarar 2 dagars heltidsundervisning
  • Unikt, lättanvänt övningsmaterial
  • Allt summeras till en presentation som du kan hålla för dina kollegor eller kunder
  • Tillgång till kursen i 90 dagar efter påbörjad kurs
  • Kursledare med toppbetyg
  • GRATISMATERIAL: 10 filmer om marknadsföring under Corona

Anmälan

Anmälan:  gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (6.900 kr icke medlem)
Du får tillgång till första modulen 14  september och sätter ditt eget schema och gör allt när du vill. 

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.