13 juni 2013

Tendensrapport 2013

De två största utmaningarna för dagens marknadsförare fortsätter att vara svårigheten att få resurserna att räcka till samt det utökade medielandskapet. Därtill kommer utmaningen att visa vilken effekt och vilken återbäring på investerade pengar som marknadsföringen ger.

År 2011 gjorde vi en undersökning bland svenska marknadsförare som resulterade i Tendensrapport 2011. Nu har det gått två år och vi har åter gjort en undersökning för att se hur verkligheten för svenska marknadsförare har utvecklats under 2011-2013. Har det dykt upp nya utmaningar och vilka är i så fall dessa? Eller brottas Sveriges marknadsförare med samma frågeställningar nu som för två år sedan?
Resultatet av undersökningen presenteras i en rapport i vilken du kan läsa om bl a följande:

  • Dessa är de största utmaningarna för Sveriges marknadsförare 2013
  • Så stiger kraven på lönsamhet och återbäring på investeringar i marknadsaktiviteter
  • Vikten av att prioritera rätt i det nya medielandskapet och få resurserna att räcka till

Läs rapporten här:  Tendensrapport 2013 – Sveriges Marknadsförbund