Program Tendensdagen 2018

Tendensdagen 11 oktober 2018 klockan 09.00 – 16.00
Oscarsteatern, Stockholm

Entreprenörskap med hjärta – och hur man skapar starka varumärken
Entreprenörskap hur man skapar starka varumärken med hjärta

Tendensdagen är en heldag för marknadsförare och kommunikatörer, organiserad av Sveriges Marknadsförbund, som årligen tar plats i Stockholm.
09.00  Inledning

Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund hälsade drygt 600 besökare välkomna till Tendensdagen. Foto: Niklas Palmklint

Francesca O’Brien Apelgren,
vd för Sveriges Marknadsförbund, Tendensdagens moderator inleder dagen.
09.05 Bygg varumärket inifrån

Foto: PJ Lindqvist

Arvid Axland
Grundare reklambyrån Pool och författare till boken Jakten på känslan
(nominerad 2017 till Årets Marknadsföringsbok)

Bygg varumärket inifrån
När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Och en bra kundupplevelse börjar hos medarbetarna.
Det är en kul och strategisk utmaning som gör marknadschefens roll viktigare än någonsin. Med fokus på upplevelser för både kunder och medarbetare kan marknadsavdelningen bli hjältarna internt, skapa större mening för kunderna och mer klirr i kassan på företaget. Arvid ger inspiration och metoder för hur du blir bättre på det.