21 januari 2016

Svenskt Tenn vinnare av Signumpriset 2016!

Svenskt TennGrattis säger vi till Svenskt Tenn som tog hem årets Signumpris! Priset delades ut under årets Varumärkesdagen som tog plats i Stockholm den 21 januari. De övriga nominerade i år var Formex, Netto, Melodifestivalen, Malmö FF, Middagsfrid och Yasuragi.
Kriterierna för Signumpriset är:

  • Finns det en genomtänkt och långsiktig varumärkesstrategi?
  • Finns det en enhetlig och klar linje vid varumärkesexponeringen?
  • Kvalitet på företagets varumärkesmanual/-er?
  • I vilken omfattning har företaget skyddat/registrerat sina varumärken?
  • Vilken strategi finns för varumärkesskyddet och vid intrång?
  • Var i företaget ligger varumärkesansvaret?

Juryn består av:
Ulf Bernitz, professor, Stockholms universitet, och Director for the Söderberg Foundation at University of Oxford. Ulf är juryns ordförande.
Gunnar Berenmark, Senior Design Director, Rewir AB
Henrik Grinbaum, chefsjurist, Sveriges Television
Francesca O’Brien Apelgren, VD, Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm
Christine Pålsson, senior konsult, Mix Communication
Jan Rosén, professor, Stockholms universitet
Katarina Strömholm, advokat, Strömholm Advokatbyrå AB
Fredrik Svedjetun, chefredaktör, Dagens Media
Kathrine Löfberg, Styrelseordförande, Löfbergs kaffekoncern
Christer Löfgren, chefredaktör, BrandNews
 
Läs juryns motivering och ta del av mer info på signumpriset.se