Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden. Nu söker vi en Marknadskommunikatör till oss!
Som marknadskommunikatör kommer du att tillhöra kommunikationsavdelningen och ansvara för att tillsammans med verksamhetsområdet Affär stärka och utveckla SOS Alarms marknadskommunikation, särskilt med inriktning mot B2B och offentliga aktörer. Tjänsten är ny och du kommer ha stora möjligheter att själv utforma arbetet. Arbetsuppgifterna är både strategiska och operativa och omfattar bland annat samarbete med byråer. Du bidrar också till hela kommunikationsavdelningens arbete och arbetar tätt ihop med innehållsproducenter, formgivare etc.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats där vår kommunikation är central både internt och externt. Kommunikationsavdelningen består av tio engagerade medarbetare med olika kompetenser som täcker det mesta inom kommunikationsområdet. Vårt uppdrag är att inspirera med engagerande kommunikation som utvecklar hela SOS Alarms verksamhet, skapar intern stolthet och levandegör vårt varumärke. Du kommer att rapportera till SOS Alarms kommunikationschef.
Som har akademisk eller yrkesutbildning inom marknadskommunikation eller motsvarande och minst fem till tio års relevant arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen krävs en stor förmåga till självständigt arbete i kombination med mycket god förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer inom SOS Alarm. Du växlar obehindrat mellan strategiskt och operativt arbete och är noggrann med detaljer och uppföljning. Du har stor affärsförståelse och förmåga att snabbt omsätta idéer i handling. Som person är du målinriktad, samverkande och nyfiken på att bygga nytt.
Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
SOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen kontakta Olof Lindmark på ol@kimm.se.