Skapa bra innehåll som får engagemang

Kursledare: Edit Brunner.
Edit har en gedigen erfarenhet från reklam- och mediebranschen b la som Client Director på produktionsbolaget Loudly där hon hjälpte bolag som Husqvarna, EasyPark, RFSU och Visma med strategier för innehåll och spridning i sociala kanaler. Hon är en uppskattad kursledare med en mängd uppdragsgivare och beskrivs som en engagerad, professionell och personlig

Undrar du hur du kan öka ditt varumärkes engagemang och spridning i sociala medier?
Du är inte ensam. Att få räckvidd och feedback på inlägg i sociala medier är klurigt idag, men inte omöjligt! 

När du postar ett inlägg i en social kanal ser bara ca 10% av dina följare det organiskt. Algoritmen spårar direkt hur dom följarna reagerar och hur snabbt dom gör det? Om inlägget går bra (får ett högt engagemang)- visas inlägget för fler av dina följare, kommer högre upp i flödet och kan visas på en “Explorer page” där du kan nå fler än dina egna följare. 

Grunden i att få engagemang är bra innehåll, och det ska jag hjälpa dig ta fram på bara 75 min i den här kursen. 

Kursen innehåller:

  • Det här behöver du känna till om algoritmer och innehåll
  • Fokus Instagram och LinkedIn: så gör du för att påverka räckvidd och engagemang i dina inlägg 
  • 15 tips på innehåll du kan skapa i sociala medier redan idag
  • BONUS: Kort guide till nya trenden med SEO på Instagram 

Kursledare: Edit Brunner

Edit har en gedigen erfarenhet från reklam- och mediebranschen b la som Client Director på produktionsbolaget Loudly där hon hjälpte bolag som Husqvarna, EasyPark, RFSU och Visma med strategier för innehåll och spridning i sociala kanaler. Hon är en uppskattad kursledare med en mängd uppdragsgivare och beskrivs som en engagerad, professionell och personlig.

Anmälan:

Anmälan: gör du nedan redan nu. Detta är en kommande on-demad-kurs som kommer att bli tillgänglig mycket snart.
Pris: 3.900:- + moms för medlem (5.900 kr icke medlem)
On demand – starta när det passar dig. Du får digital länk.

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.