5 januari 2023

Projektledare marknads-kommunikation till Hövding

Ansökan via Hammer & Hanborg

Är du projektledare med goda kunskaper inom digitala kanaler och digital annonsering som vill jobba med Hövdings externa byråer?

Det sägs att nöden är uppfinningarnas moder, och på sätt och vis stämmer det vad gäller Hövding. Idén om en airbag för cyklister föddes 2005. Då blev det lag i Sverige på att alla under femton skulle använda cykelhjälm. Lagändringen startade en allmän debatt omkring hjälmtvång, och huruvida detta borde gälla även vuxna cyklister. Anna Haupt och Terese Alstin, som vid tillfället utbildade sig till industridesigners i Lund, började diskutera saken sinsemellan. Hjälmtvång eller inte, var det möjligt att designa en cykelhjälm som alla ville använda? Och hur skulle den i så fall se ut? Var den snyggaste hjälmen kanske till och med osynlig?

Hövding har idag vuxit till 45 medarbetare där utveckling, forskning, försäljning, marknadsföring och kommunikation, kundservice, HR och ekonomi finns under samma tak. Nu vill Hövding förstärka organisationen med en projektledare marknadskommunikation, är det du? 

Rollen som projektledare marknadskommunikation på Hövding

Som projektledare marknadskommunikation har du en operativ roll där fokus är att planera och driva varumärkes-, sälj- och PR-kampanjer och aktiviteter tillsammans med externa byråer. I din roll säkerställer du en effektiv kanalmix för kampanjerna tillsammans med Hövdings mediabyrå.

Att följa upp och mäta resultatet av kampanjer samt driva kontinuerlig utveckling är en annan del av rollen. Du kommer även att producera enklare marknadskommunikation för Hövdings egna kanaler och stötta Hövdings samarbetspartners med deras kampanjer.

Vi söker dig som har:

  • Minst 3 års erfarenhet av projektledning och projektuppföljning/analys
  • Minst 4 års erfarenhet av brett, datadrivet marknadsföringsarbete och digital kommunikation
  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande

Du behöver även vara en framgångsrik projektledare med goda kunskaper inom digitala kanaler och digital annonsering. Det krävs också kunskap och erfarenhet av grafisk design. Du har har utmärkt kommunikationsförmåga och gillar att uttrycka dig, i både tal och skrift på både svenska, engelska och tyska. 

Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av PR-arbete.

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är en utpräglad doer som är målmedveten, ansvarsfull och självgående med kapacitet att planera, driva och följa upp många projekt och aktiviteter parallellt mot flera olika kontaktytor.

Du uppskattar att jobba mot mål, och uppnå resultat på kort och lång sikt. Du drivs av att tänka och testa nytt och är bra på att hitta lösningar på uppgifter som behöver lösas. 

Att bygga och bibehålla goda relationer och skapa förtroende både som en uppskattad kollega och en lagspelare är självklart för dig. Att arbeta i en förändringsbenägen organisation är inget som känns konstigt för dig utan du trivs då det händer mycket. Du är utåtriktad, prestigelös, lyhörd och flexibel. 

Bra att veta:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 

Du kommer att arbeta på Hövdings huvudkontor på Möllan i Malmö, möjlighet till distansarbete finns vid behov.

Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 

Hövding garanterar sjysta arbetsvillkor och anställningstrygghet. Vi erbjuder såklart tjänstepension, sjukförsäkring, flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och mycket mer. Alla medarbetare har 30 dagar årlig semester och utöver det får alla 2 soldagar (spontan ledighet) om året.

Ansökan

Då vi siktar på att snabbt tillsätta rollen, uppmuntrar vi dig att söka omgående.

Med hänsyn till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar och CV:n via mail.

Om Hövding

2006 vann Hövding tävlingen Venture Cup, en hjälp till unga entreprenörer att utveckla sina visioner till hållbara affärsplaner. Samma år grundades Hövding Sverige AB, och sju år senare hade konceptet gått från idé till godkänd och certifierad produkt.

Vår airbag för cyklister har sålts i fler än 450 000 exemplar i över femton länder. Sedan 2006 har Hövding växt från att vara två personer med en bra idé, till att bli ett företag som kan hantera allt från utveckling och produkttillverkning, till marknadsföring och försäljning. Nu är vi 45 medarbetare med olika kompetenser.

Hammer & Hanborg

För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.

Läs mer och ansök här