11 maj 2021

PRESS- MEDDELANDE

Sveriges Marknadsförbunds nya styrelse.

Idag på Sveriges Marknadsförbunds årsmöte valdes Catarina Falkenhav Kungliga Operan, Mari Lagberg Volvo Car Retail, Mikael Stange DHL eCommerce Solutions, Susanne Zabrodsky Kronfågel och Kaj Török, Max Burgers in som nya ledamöter.
Niclas Fröberg, Tre Kronor Media valdes om som ordförande på två år.
Ledamöterna; Linda Palmgren Bauer Media, Peter Kjellberg, Dometic och Kristoffer Stenqvist KRY valdes även de om på 2 år.

–       Valberedningen har verkligen gjort sin research och förstärkt styrelsen med kompetens inom marknadskommunikationens samtliga discipliner. Jag vill ge valberedningen en stor eloge som har fått till denna starka laguppställning, säger Francesca O’Brien Apelgren vd på Sveriges Marknadsförbund.

–       Intresset för att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse har varit stort. Intresseanmälningar och tips har strömmat in. Det är såklart glädjande. Vi är 4 i valberedningen och har fördelat arbetsuppgifterna så att arbetsbördan har inte varit särskilt krävande, säger Peter Wissing ordförande för Sveriges Marknadsförbunds valberedning.

–       Känns extra bra att valberedningen har tänkt på och agerat därefter så att styrelsen består av hälften kvinnor och hälften män och att de i sin tur representerar olika branscher, avslutar Francesca O’Brien Apelgren.

För ytterligare information.
Peter Wissing Evimetrix och Sveriges Marknadsförbunds ordförande för valberedningen 0702-606686
Francesca O’Brien Apelgren: vd Sveriges Marknadsförbund 070-6606067

Sveriges Marknadsförbunds styrelse