30 september 2016

Premiär för Trender & Tendenser

Första utgåvan av Trender & Tendenser är här
Första utgåvan av Trender & Tendenser är här

Sveriges Marknadsförbunds nya digitala månadstidning, Trender & Tendenser, har nu för första gången nått sina läsare.
I första utgåvan diskuterar vi digital reklam – är det himmel eller helvete? Vi tittar på varför hypen blev så stor och om den är rimlig. Dessutom beskriver vi vad annonsörer får för sina investeringar i digital reklam och några av de konkreta effekterna av det.
Vi tittar även på vad som skiljer kända, starka och generiska varumärken från varandra. Lyssnar på advokatens råd om vad och hur vi behöver skydda våra varumärken juridiskt, samt diskuterar hur detta sedan ska följas upp. Tetra Pak berättar om hur de ständigt vakar över sitt varumärke, medan Jeep konstaterar att de inte insett att deras varumärke kanske är på väg att bli generiskt. Igen.
Thoms Brühl, vd på Visit Sweden, svarar på 20 frågor om utmaningarna för Visit Sweden, sitt jobb, sin ledarroll samt sig själv.
Dessutom får vi ett facit från årets Cannes Lions om vad som Creative Effectiveness mest effektiv.
Tidningen ingår i medlemsavgiften för Sveriges Marknadsförbunds företagmedlemmar och styrelseledamöter i de lokala marknadsföreningarna.
Om du inte är medlem, men ändå vill ha en prenumeration, så går det förstås alldeles utmärkt. En helårsprenumeration – 10 utgåvor per år – kostar 1 495 kronor + moms.
Kontakta info@svemarknad.se för att beställa.
Carin Fredlund