7 april 2021

Platsannons SOS Alarm

SOS Alarm söker Innehållsproducent

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

Din vardag som Innehållsproducent

Som innehållsproducent kommer du att tillhöra kommunikationsavdelningen och dess inhousebyrå. Rollen skapar redaktionellt innehåll – rörlig bild, grafik och text – för SOS Alarms alla egna kanaler, samtliga digitala. Innehållsproducenten har en mycket viktig roll både vad gäller att kommunicera SOS Alarms samhällsuppdrag och kommersiella tjänster.

Vi erbjuder en spännande arbetsplats där vår kommunikation är central både internt och externt. Kommunikationsavdelningen består av tio engagerade medarbetare med olika kompetenser som täcker det mesta inom kommunikationsområdet. Vårt uppdrag är att inspirera med engagerande kommunikation som utvecklar hela SOS Alarms verksamhet, skapar intern stolthet och levandegör vårt varumärke. Du kommer att rapportera till SOS Alarms kommunikationschef.

Arbetsuppgifter

  • Producera innehåll i text, bild och rörligt material för flera olika målgrupper och i alla företagets digitala kanaler
  • Publicera och följa upp utfallet i SOS Alarms egna kanaler
  • Agera som redaktör och planera innehållet i produktioner, liksom kvalitetssäkra material
  • I tjänsten ingår också att regelbundet vara en del i SOS Alarms kommunikationsjour

Vi söker dig

Som har relevant akademisk- eller yrkesutbildning samt minst fem års erfarenhet av redaktionellt arbete och innehållsproduktion. För att lyckas i rollen krävs en stor förmåga till teamarbete i kombination med mycket god förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer inom SOS Alarm. Du är noggrann och har en stark förmåga att snabbt omsätta idéer i handling. Som person är du målinriktad, samverkande och nyfiken på att bygga nytt.

Vi tror att du har erfarenhet av

  • Du behärskar Adobe Creative Suite på en hög professionell nivå och kan också göra lättare filmredigering, skriva korta texter och göra snabba intervjuer
  • Du bör ha redaktionell erfarenhet från ett mediehus och/eller ha arbetat på contentbyrå. Tidigare erfarenhet från marknads- eller kommunikationsavdelning är meriterande.
  • Du är van vid att aktivt bidra med redaktionella idéer om storytelling och olika typer av innehållsformat
  • Du bör ha erfarenhet av CMS liksom vana att publicera i SoMe-verktyg
  • Du är mycket van vid att kanalanpassa material utifrån olika målgrupper samt snabbt kunna kondensera ett uppdrag till en relevant innehållsproduktion
  • Du är mycket samarbetsinriktad och van att arbeta i team med andra
  • Du är van vid att hålla dig uppdaterad om de senaste metoderna och verktygen inom innehållsproduktion

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 11 april 2021. Vi hanterar ansökningarna löpande! Vi ser mycket gärna att du bifogar arbetsprover.

Har du frågor? Kontakta Staffan Ekengren, kommunikationschef SOS Alarm, 0728-587744, staffan.ekengren@sosalarm.se alternativt Jenny Friberg, inhousebyråledare, 0720-001925, jenny.friberg@sosalarm.se. 

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. 

Länk till SOS Alarms hemsida och annons