Du kanske redan är en van försäljare eller ny på jobbet – oavsett så ställer dagens kunder allt större krav på att interaktion sker online och via olika digitala kanaler. Oavsett om du jobbar inom B2B eller B2C så går vi här igenom hur du når ut med personlig försäljning via dagens verktyg. Vi går igenom vanliga verktyg såsom mail, telefon för att kanske ge dig lite ny inspiration där samtidigt som vi även går in på social selling, marketing automation och performance marketing. Oavsett kommer du att få en grund i kundpsykologi och hur kunder fattar beslut så att du kan ta nästa steg för att nå dina konverteringsmål.
Kravet på digital interaktion ökar för varje dag som går. Förmågan att välja rätt verktyg och optimera ert material för de kanalerna är avgörande .
Både era och era konkurrenters kunder har påverkats, frågan är hur du kan utnyttja det för att växa din kundkrets och konvertering.
För att vara data driven så att det verkligen underlättar sälj måste vi analysera vilken data vi ska använda till vad.
Marknad och sälj måste samarbeta i högre utsträckning än någonsin och en gemensam förståelse för er pipeline blir avgörande för mätning, målsättning och effekt.
Det är omöjligt att helt bortse från möjligheterna sociala medier har för att få uppmärksamhet och knyta en personlig relation till många nya kunder.
CRM, automations, machine learning, molnlösningar, A.I – många företag börjar nu hitta användningsområdena för tekniken vi länge pratat om.
Ansvarar för försäljning och som vill ta nästa steg i din digitala strategi för att nå fler leads och konvertera dem mer effektivt. Du jobbar med sälj antingen inom B2B eller B2C med personlig kontakt där kravet på ökad digital närvaro ökat. Du kan jobba på allt från start-ups till stora företag, huvudfokus är din nyfikenhet att lära mer om kundpsykologi samt hur det kan omsättas till effektiv försäljning genom digitala verktyg.
Kursen består av 7 moduler där varje modul innehåller runt 5 filmer, övningsmaterial och instruktioner så att du betar av viktiga områden och löser konkreta utmaningar.
Modul 1: Så fattar kunder beslut
Modul 2: Segmentering och användning av data
Modul 3: Kundresan och performance marketing
Modul 4: Värdeerbjudande och säljmaterial i världsklass
Modul 5: Social selling och andra vägar att nå fler leads
Modul 6: Din digitala verktygslåda
Modul 7: Det personliga mötet digitalt
Varje modul är uppbyggd på samma sätt med en introfilm, genomgång av koncept, övningsmaterial och instruktioner till övningsmaterialet.
Kursledare Erik Modig forskar och undervisar vid Handelshögskolan i Stockholm. Han har författat flera böcker på ämnet och den senaste Bang for the buck blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund och har sålt i ca 6000 exemplar och lanseras nu utomlands.
Du får tillgång till den första modulen den vid anmälan och därefter publiceras varje modul löpande. Du får möjlighet att själv gå igenom film efter film och fyller i övningsmaterialet med hjälp av våra guider. Du bestämmer tid och plats och hur snabbt du vill bli en expert på kundpsykologi.
Kör ditt eget race
Anmälan: gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (6.900 kr icke medlem)
Du får tillgång till första modulen vid anmälan och sätter ditt eget schema och gör allt när du vill.
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.