12 december 2016

Nu blir det mer kaffe i backen

SkiStar har just presenterat tre nya samarbetspartners inför vintersäsongen: Nordea, SJ och Löfbergs. Dessa kommer nu att synas i Åre, Sälen och Vemdalen.lo%cc%88fbergs-skistar
SkiStars har arbetat mycket med att utvecklat sina samarbeten med sponsorer under de senaste fem, sex åren. Något som de också belönades med i våras, då de vann priset ”Årets Rättighetsinnehavare” i Gyllene Hjulet.
Maria Andrén, som är partneransvarig på SkiStar berättade då att man tidigare arbetat mer eventbaserat med sina sponsorer. Det var lite mer som Kiviks Marknad, som hon uttryckte det.

Nu kommer skidåkarna att bjudas på Löfbergs kaffe i backen. Foto: Skistar
Nu kommer skidåkarna att bjudas på Löfbergs kaffe i backen. Foto: Skistar

Sedan beslutade man att renodla och förstärka sponsringserbjudandena.
Nordea-kabinen tar åkarna upp på Åreskutan. Foto: Skistar
Nordea-kabinen tar åkarna upp på Åreskutan. Foto: Skistar

”Idag väljer vi stora, svenska varumärken för våra destinationer och varje destination är branschexklusiv”, förklarade Maria Andrén som tillade att SkiStar är mycket tydligt med sina partners om att man vill jobba med dem, så handlar det om långsiktiga samarbeten.
”Vi utgår från våra destinationer när vi väljer samarbeten, så att det ska bli varumärken som stämmer överens med profilen på destinationen”, förklarade hon och tillade att man genom åren sett så många positiva aktiviteter på plats och att man genom olika mätningar också vet att gästerna är mycket positiva.
Ett mycket uppmärksammat exempel på samarbete, var när Mio skapade soffor av liftstolarna.
På samma sätt som stora svenska varumärken samarbetar med de svenska destinationerna, är det norska varumärken man samarbetar med i Hemsedal och Trysil i Norge.
Varje år kommer närmare två miljoner gäster till någon av de fem destinationerna i norska och svenska fjällen och de möter SkiStars partners direkt i backen.
På de svenska destinationerna kommer nu Löfbergs att bjuda skidåkarna på kaffe i backen. Och Nordea får möjligheten att presentera hela sin kommunikationsplattform i Åre. Dessutom får banken möjlighet att erbjuda sina kunder paketresor till Åre.
Alpin skidåkning är en av de stora passionerna hos svenska folket. Det är dessutom något man kan göra tillsammans hela familjen. Något som också ger SkiStar möjlighet att förse sina samarbetspartners med bra content.
Varje år avslutas säsongen med att SkiStar sätter sig ner med sina samarbetspartners. En heldag för varje enskild partner för att utvärdera den säsong som varit och börja planera för nästa.
Carin Fredlund