20-23 april är det dags för en ny medlemsresa. Denna gång går den till Milano.
Milano är inte bara Italiens näst största stad, det är också centrum för en stor del av landets marknadsförings- och kommunikationsindustri. Flera stora medieföretag, reklam- och mediebyråer, tidningar och etermedier har sina huvudkontor här. Både italienska, som Rai och Sky Italia, liksom internationella, som Google och Yahoo! Staden är även ett nav för den internationella modeindustrin, med över 12 000 modeföretag. Exempelvis Armani, Prada, Versace och Valentino. Men också starka varumärken inom andra områden, som Alfa Romeo och Pirelli, har sin bas här. Milano är, med andra ord ett idealiskt resmål för våra medlemmar.
”Varje år arrangerar vi medlemsresor till intressanta och inspirerande platser där våra medlemmar kan ta del av ny utveckling inom marknad, media och kommunikation. Genom att åka tillsammans med andra marknadsförare och kommunikatörer blir det dessutom naturligt med erfarenhetsutbyten, som gör resan ännu intressantare”, säger Francesca O’Brien Apelgren, som är vd i Sveriges Marknadsförbund.
”På en medlemsresa lär man alltid också känna nya, intressanta människor och knyter lätt nya kontakter med kolleger från olika branscher och delar av landet. Det ger inspiration och fyller på med ny energi”, fortsätter hon.
På programmet för medlemsresan står förstås ett antal lärorika studiebesök. Men Milano bjuder även på ett rikt kulturliv – oavsett om man då tänker på opera, fotboll eller historia. För att inte tala om maten!
”Och vem skulle inte vilja möta våren i Italien? Varför inte på en trattoria i Milano med en tallrik Osso Buco med Risotto Milanese. Kanske med ett glas nebbiolo därtill”, sammanfattar Francesca O’Brien Apelgren, som lovar återkomma inom kort med mer detaljer om prets medlemsresa.f
Carin Fredlund