1 december 2015

Möt medlem: Anna-Karin Fossum, United Sthlm

Anna-Karin FossumUnited Sthlm är en av SMFs nyaste medlemmar och vi ville veta lite mer om deras verksamhet. Så vi tog kontakt med dem och fann en liten digital byrå som för andra året i rad blivit utsedd till ”Superföretag” av Veckans Affärer, och som inte är rädda att ställa de svåra frågorna. Möt Anna-Karin Fossum, vd och grundare. 
Kan du berätta lite om din bakgrund?
–Jag är utbildad beteendevetare men jobbat med digitala medier och användbarhet i 18 år. Började 1996 på Icon Medialab och var även på Icon Nicholson i New York. United Sthlm grundade jag tillsammans med en kollega från Icon Medialab.
Vad kan du berätta för oss om United Sthlm?
–United är en liten digital byrå som löser stora problem på smarta sätt. Vi hjälper företag med strategier och visuell kommunikation för digitala tjänster. Vi anses ofta vara en ”inhouse-byrå” då vi låter våra kunder komma riktigt nära oss och arbetet. Det gör att vi ofta levererar exakt det som kunden förväntar sig. Vi är även utmanande mot våra kunder. Vi ställer de jobbiga frågorna och ser till att man går från plan till handling.
Vad lockade dig till medlemskap i Sveriges Marknadsförbund?
–Möjligheterna att nät- och samverka med Sveriges marknadsförare. Dessutom är föreläsningarna och sammankomsterna intressanta för oss att besöka.
Vad ser du mest fram emot under nästa år?
–Vi hoppas så klart på att utmanas och utveckla våra kunder inom det digitala. Vi ser också fram emot vårt medlemskap i MiS med intressanta föreläsningar och möjlighet att nätverka inom olika områden.
Vad tycker du borde vara årets julklapp?
–Enligt prognosen kommer julhandeln slå alla rekord i år så vi får väl hoppas att vi inte köper robotdammsugare för pengarna utan att det kan vara att skänka pengar till biståndsorganisationer.