11:e mars kl 15:00 genomförs det årliga eventet Årets Byrå.
Det är en årligen återkommande branschstudie för kommunikationsbyråer i Norden som mäter kundnöjdheten bland ca 4000 kunder.
I år är eventet digitalt och dessutom kostnadsfritt.
Sveriges Marknadsförbund är en stolt partner till evenemanget.
Årets Byrå arrangeras av undersökningsföretaget Regi.
I en intervju berättar vd: Robert Skölfman om eventet, vad som är nytt inom kommunikationsbranschen och trenderna inför 2021.
Vi kommer dels att presentera olika resultat och analyser från vår årliga bransch- och kvalitetsstudie, sen kommer vi också att dela ut priser till de byråer som presterat bäst i sin respektive kategori. I år har vi 17 kategorier där vi ska kora en vinnare.
Det kommer att skilja sig mycket från våra tidigare event. Dels att vi i år kör digitalt vilket möjliggör för fler att deltaga på eventet. Extra roligt är att vi ser att det är många köpare av kommunikationstjänster som har anmält sig. Vi kommer också ha ett större fokus på att presentera innehåll och ha diskussioner om olika resultat från studien. Mer fokus på kunskap helt enkelt!
Många av medlemsföretagen består ju av köpare av kommunikationstjänster, vilket är de vi även intervjuar och samlar in data om. I år samlade vi in respondentsvar från ca 2000 köpare av kommunikationstjänster. Förutom att Sveriges Marknadsförbund stöttar projektet Årets Byrå kommer vi även att ha ett gemensamt webbinarium i vår där vi presenterar delar av de resultat som framkommit fram i studien.
I år har vi en ny kategori (Data & Technology) som speglar ganska väl att byråernas utbud av tjänster drar mot att kombinera kommunikationserbjudandet i större utsträckning mot teknik och fler digitala tjänster.
Naturligtvis har många byråer blivit påverkade av covid19, kanske inte bara genom att uppdragen har minskat, men också genom att covid19 påskyndat den digitala utvecklingen.
För byråerna har det då gällt att ställa om sitt erbjudande mot marknaden, men också se över sina egna digitala processer
Ser vi på några av studieresultaten så pekar det mot att köparna kommer att använda inhouse i något större utsträckning, vilket gör att byråerna även i detta perspektiv måste se över sitt erbjudande. Utöver det kommer hållbarhet och klimatfrågan genomsyras som en viktig fråga att förhålla sig till. Nästa stora kris i antågande och förstås något man som byrå agera på. Kan nog både handla om byråns eget arbetet med dessa frågor, men också hur klimatsmarta lösningar man föreslår till sina uppdragsgivare.
Dag: 11 mars – se ovan
Tid: kl 15.00
Plats: Online
Länk till anmälan