28 mars 2022

Medlemsintervju med Nathalie Taub, Head of Field Marketing Netigate

Nathalie Taub, Head of Field Marketing Netigate

Nathalie, vad innebär din roll Head of Field Marketing?

I min roll ansvarar jag över att leda ett team av “fältmarknadsförare” och har ett övergripande ansvar över våra marknadsaktiviteter för våra olika marknader. Jag hjälper mitt team att planera och genomföra olika aktiviteter så som events, webinars, PR, mässor, content, kampanjer med mera. Det innebär också att jag jobbar nära vårt digitala marknadsteam, vårt produktteam, säljteam och såklart vår CMO för att försäkra mig om att vi är synkade och fokuserar på rätt saker. Jag skulle säga att den viktigaste delen i mitt arbete handlar om att få saker och ting att hända på våra olika marknader.

Vad är det bästa med att jobba på Netigate?

Det bästa med att jobba på Netigate är att jag varje dag får jobba i ett team med personer som inspirerar och motiverar mig. Att dessutom få jobba med en produkt som jag vet gör skillnad på riktigt är också en fördel. Vår produkt hjälper våra kunder att förstå sina viktigaste tillgångar nämligen deras kunder och medarbetare. Vi hjälper företag och människor att nå sin fulla potential genom feedback. Något som även återspeglas i vår egen organisation där vi strukturerat och systematisk jobbar med feedback. Genom att göra det försäkrar vi oss om att vi hela tiden utvecklas. Det skapar även en öppen kultur där framsteg är fokus. Vi jobbar hårt men vi har också väldigt kul längst vägen.

Är det någon fråga som är extra viktig
för er just nu?

Att fortsätta utvecklas och få fler att inse hur viktigt det är med medarbetarengagemang och hur engagerade medarbetare är direkt kopplat till nöjda kunder. För att inte tappa konkurrenskraft måste vi hela tiden jobba med kundupplevelsen och fortsätta utvecklas och förbättras tillsammans med våra kunder.

Ni söker just nu en Marketing Manager,
vad tror du är viktigt att ha för egenskaper och färdigheter för att lyckas i den rollen?

För att lyckas i rollen behöver man vara en riktigt doer som får saker och ting att hända. Man får inte vara rädd för att testa nya saker, vi måste våga testa även om det ibland inte blir som man tänkt sig. Det viktigaste är ju att man lär sig och utvecklas. Sedan är det såklart en fördel om man har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring så som content, PR och events. Men jag tror att det viktigaste för att lyckas är att man vill utvecklas och lära sig nya saker och att man inte är rädd för att ta i när och där det behövs.