Nu har Stockholmsmässan slagit upp sina portar för publika mässor som tex Allt för Sjön, Nordiska trädgårdar, Fotomässan och många flera mässor. Nu söker vi dig som vill hjälpa Stockholmsmässan att fylla de fina mässhallarna i Älvsjö genom att driva och projektleda säljande målgruppsanpassad och kanaloptimera marknadsföring och kommunikation.
I rollen som Marknadsprojektledare har du ett övergripande ansvar för marknadsföring och kommunikation för de olika varumärkena målgrupper som; arrangörer, utställare och besökare inom affärsområdet B2C. I linje med Stockholmsmässans strategi och fokusområden säkerställa att bidra till att upprätthålla en stark position, öka kundvärde till en ökad lönsam affär. Som marknadsprojektledare ansvar du för att sätta upp de olika KPI:erna för respektive varumärkes marknadsinsatser.
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring med fokus på projektledning. Du har under de senaste fem till tio åren arbetat med projektledning och/eller kundansvar från marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå.
Du har ett affärsmässigt synsätt på marknadsföring och kommersiellt kommunikativ. Har en mycket stor vana vid att ta fram, presentera och förankra samt genomföra marknadsstrategier, planer och kreativa idéer. Och inte minst uppföljning av marknadsinsatserna. Att arbeta med kund och datadriven marknadsföring och kommunikation ser du som en självklarhet och drivs av att nå de uppsatta KPI:erna. Du har en god förståelse av digital marknadsföring och dess system och verktyg även fast du själv inte arbetar i dem dagligen. Du är van att samarbeta med interna som externa specialister. Har du dessutom erfarenhet av planering, köp och utvärdering av media ser vi det som ett plus. I dina tidigare roller har du erfarenhet från att budgetera, arbeta aktivt med budgeten samt uppföljning och rapportering. Vi ser att du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift ur ett kommersiellt perspektiv.
Vi ser att vår nästa Marknadsprojektledare är affärsmässig, proaktiv och ansvarstagande. Du trivs bäst i samarbete med andra och beskriver dig själv som osjälvisk och en god lagspelare. I din roll som marknadsprojektledare använder du dig av ett coachade ledarskap där alla känner sig delaktiga och involverande. Du har en mycket god social förmåga och är en relationsbyggare.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Stockholmsmässan ser att du är på kontoret 3-4 dagar i veckan. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifogat något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Välkommen med din ansökan.